یکشنبه ۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو شنبه 23 اکتبر با 15 فیلم در بخش مسابقه که برای بردن جایزه اصلی، اژدهای طلایی (Sakura GrandPrix) در این رقابت 9 روزه شرکت کرده‌اند، گشایش یافت.

tiff

به گزارش خبرگزاری فرانسه چهره‌های مشهوری در مراسم افتتاحیه بیست و سومین جشنواره سینمایی توکیو که تا 31 اکتبر ادامه می‌یابد، شرکت داشتند از جمله هنرپبشه فرانسوی، کاترین دونوو در فیلم Potiche نقش‌آفرینی می‌کند و نیز بازیگران فیلم علمی- تخیلی "ترون: میراث".

"ترون: میراث" به صورت یک نسخه کوتاه‌شده سه‌بعدی پیش از نمایش نسخه کامل ان در سراسر جهان در ماه دسامبر نمایش داده می‌شود.

نمایش افتتاحیه جشنواره، فیلم "شبکه اجتماعی" ساخته دیوید فینچر است که ستاره آن جسی آیزنبرگ، در مراسم گشایش شرکت داشت.

شبکه اجتماعی، پرفروش‌ترین فیلم این روزها

این جشنواره از سال 2008 مضمون زیست‌محیطی داشته است، و ستاره‌ها، فیلمسازان و سایر مهمانان به جای فرش قرمز معمول از روی فرش سبز به کاخ جشنواره می‌روند.

از جمله فیلم‌های به نمایش‌ درآمده در جشنواره امسال فیلم مستند "شمارش معکوس تا صفر" است که بر واقعیت و خطر تکثیر سلاح‌های هسته‌ای متمرکز است، و ساخته همان گروهی است که فیلم مستند برنده اسکار "حقیقت ناخوشایند" را در مورد تغییرات کره زمین ناشی از گرمایش جهانی ساختند.

پانزده فیلم که از لحاظ سبک و مضمون کاملا متفاوتند، در بخش مسابقه به نمایش در خواهند امد.

جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو (TIFF) با همان اعتبار جشنواره‌های کن، ونیز یا برلین در راس جشنواره‌های سینمایی بین‌المللی در آسیا قرار دارد، هر چند با رقابت شدیدی جشنواره‌های بانکوک، و بوسان کره جنوبی مواجه است.

کد خبر 119113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز