همشهری آنلاین: برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی چاپ مصحف شریف که آبان جاری و در آستانه هفته کتاب با حضور اهالی صنعت چاپ ایران و جهان برگزار می‌شود، ‌از توان فعالان عرصه چاپ قرآن در کشور خبر می‌دهد و می‌تواند بستر تاسیس دبیرخانه دائمی این جشنواره باشد

مصحف شریف

به گزارش ستاد خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، حمید قبادی، عضو شورای سیاستگذاری این مسابقات که به مناسبت دهمین دوره جشنواره صنعت چاپ برگزار می‌شود،‌ پس از بیان این مطلب گفت: جشنواره صنعت چاپ با توجه به توسعه و رشد این صنعت در کشور، جایگاه خوبی پیدا کرده و به یک جشنواره صنفی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: جشنواره مصحف شریف، مولود جشنواره صنعت چاپ است و تقارن این جشنواره و مسائل رخ داده در دنیا در ارتباط با قرآن کریم، اهمیت برپایی آن را بسیار بالا برده است.

وی خاطر نشان کرد توجه به کیفیت چاپ قرآن، معرفی خادمان این حوزه و معرفی بهترین ها، اهداف این جشنواره را تشکیل می‌دهد. در همین راستا معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از شکل‌گیری مسابقات مصحف شریف به صورت جدی حمایت و استقبال می‌کند.

قبادی گفت: این موضوع در جلسات شورای سیاستگزاری مسابقات مصحف شریف و با حضور فعالان عرصه چاپ و نشر، پیگیری می‌شود و به دنبال آن مقوله تاسیس دبیرخانه دائمی مسابقات نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قبادی در ادامه به اطلاع‌رسانی برگزاری مسابقات مصحف شریف اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این تلاش صورت گرفته که با همه اهالی صنعت چاپ و نشر کشور ارتباط برقرار شود و در حوزه بین‌الملل نیز با همکاری وزارت امور خارجه و شناسایی چاپخانه های قرآنی معتبر دنیا، ارتباطات خوبی به منظور ارسال آثار چاپی قرآنی ایجاد شده است.

کد خبر 119071
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز