همشهری آنلاین: محققان با گنجایش شکلات تیره در رژیم روزانه مبتلایان به دیابت نوع دو دریافتند که مصرف شکلات غنی از کاکائو در کاهش سطح کلسترول این افراد موثر است.

شکلات

به گزارش ایسنا،  گروهی از محققان دانشگاه (Hull) به رهبری پروفسور استیو اکتین با گنجاندن شکلات تیره در رژیم روزانه 12 فرد مبتلا به دیابت نوع دو به مدت 16 هفته دریافتند که کاکائوی موجود در این شکلات‌ها منجر به کاهش سطح کلسترول می‌شود.

نتایج این بررسی‌ها نشان داد: کلسترول خون بیماران دیابتی که شکلات تیره مصرف می‌کنند کمتر از سایر بیماران دیابتی است.

شکلات با مقدار بالای کاکائو، غنی از پلی فنول است و اثرات مثبت آن در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در برخی مطالعات مشخص شده است.

پروفسور استیو اکتین احتمال کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بر اساس این بررسی مطرح کرد و معتقد است شکلات با میزان کاکائوی بالا باید در رژیم غذایی بیماران دیابتی نوع 2 گنجانده شود.

نتایج این تحقیقات باعث بروز نگرانی از سوی برخی محققین مرکز دیابت ایالت بریتانیا شده است. آنها معتقدند که این چراغ سبزی برای مصرف بی‌رویه شکلات خواهد بود.

دکتر فرام از مرکز دیابت بریتانیا نتایج این مطالعه را تایید نشده دانست و گفت: این بررسی تنها روی 12 بیمار صورت گرفته است و مقدار کمی شکلات غنی شده دارای چربی و قند بالایی است وی افزود بهتر است به دنبال راهی برای افزودن پلی فنول به غذاهای با قند و چربی کم باشیم.

گفتنی است کلسترول بالا یکی از مشکلاتی است که بسیاری از دیابتی‌ها به آن مبتلا بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

نتایج این بررسی در مجله Diabetic Medicine به چاپ رسیده است.

 

کد خبر 118949
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز