دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

گروه حوادث: بازار طلای حلیب بغداد در دومین روز هفته یکی از خونین‌ترین سرقت‌های سال‌های اخیر طلافروشی‌ها در این کشور را شاهد بود.

حوادث سرقت

درجریان این سرقت مسلحانه، تبهکاران خشن 3 طلافروش و 2 نیروی پلیس را به ضرب گلوله از پای درآوردند و بعد از کشته شدن 2 عضو باند به سرعت از محل متواری شدند. بنابراین گزارش، ساعت 2 بعد از ظهر روز یکشنبه درحالی‌که بازار طلای حلیب درنزدیکی منطقه منصور بغداد در آرامش به سر می‌برد،

ناگهان با ورود 10مرد مسلح به داخل بازار، جوی از وحشت، بازار را فرا گرفت. مردان مسلح مضطرب و دستپاچه وارد چند مغازه طلافروشی شدند و درحالی‌که مالکان مغازه‌ها را تهدید می‌کردند، سرقت طلاها را آغاز کردند.آنها برای آنکه سرقت خود را با سرعت بیشتری انجام دهند چند بمب دستی را منفجر کردند و همزمان تعدادی از اعضای باند با شکستن ویترین مغازه‌ها، شروع به جمع‌آوری طلاهای داخل آنها کردند.

شلیک مرگ به 3 طلافروش

با گزارش ماجرای این سرقت مسلحانه و خونین، ماموران پلیس و نیروهای امنیتی به سرعت منطقه را به محاصره درآوردند تا بتوانندسارقان را دستگیر کنند اما با ورود پلیس تیراندازی بین تبهکاران و ماموران آغاز شد.

تبهکاران حرفه‌ای به روی ماموران آتش گشودند که در جریان آن 2مامور پلیس از پای درآمدند و متقابلا نیروهای پلیس نیز 2نفر از اعضای باند تبهکاران را به ضرب گلوله به قتل رساندند اما 8 عضو دیگر این باند تبهکار توانستند به سرعت از محل بگریزند.

به گزارش فرانس پرس در جریان درگیری نیروهای پلیس با تبهکاران مسلح، 3 نفر از طلافروشان نیز هدف قرار گرفتند که در همان لحظات ابتدایی به‌دلیل شدت جراحات وارده جان باختند. با فرار مردان مسلح، تیم ویژه‌ای از نیروهای امنیتی عراق، عملیات تعقیب متهمان را آغاز کردند اما آنها نیز نتوانستند سرنخ مهمی از این جنایت به دست بیاورند و به این ترتیب سارقان توانستند از کمند محاصره ماموران بگریزند.

به گزارش وزارت کشور عراق، در حال حاضر نیروهای امنیتی و ماموران پلیس، جست و‌جوی گسترده‌ای را برای ردزنی سارقانی که هنگام فرار مقدار زیادی طلا و پول از مغازه‌های طلافروشی دزدیده‌اند،‌آغاز کرده‌اند.

کد خبر 118673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز