گروه اقتصادی: نخستین نمایشگاه بین‌المللی قطعه‌سازی خودرو کشور طی روزهای 4 تا 7 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی کشور برپا شده است.

رییس انجمن قطعه‌سازان گفت: نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت قطعه سازی  با حضور قطعه سازان ایرانی و خارجی برگزار می شود و  140 شرکت قطعه ساز داخلی و شرکت‌هایی از ترکیه، فرانسه، ایتالیا، اتریش، کره، هند، چین، تایلند و سنگاپور برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

محمد باقر رجال، یکی از اقداماتی را که در دنیا برای حمایت از صادرات انجام می‌شود، پرداخت تمام یا بخشی از هزینه های برپایی  نمایشگاههای مختلف دانست و گفت: خوشبختانه وزیر بازرگانی  نیز اخیرا عنوان کرده جوایز صادراتی سال آینده را در حدود 800 میلیارد تومان پیش بینی کرده اند.

 این در حالی است که طی سال های 84 و 85 جوایز صادراتی پیش بینی شده از 150 میلیارد تومان فراتر نرفته است و اگر این سیاست در بودجه سال 86 اتخاذ شود، به طور قطع دولت نهم به اهداف خود در زمینه صادرات دست خواهد یافت.

رییس انجمن قطعه سازان برگزاری نمایشگاه های داخلی  را از دیگر حرکت‌هایی ‌ که در جهت دستیابی به بازارهای صادراتی باید مورد توجه قرار گیرد ،دانست و افزود:  ایران یکی از 4 کشوری است که شرکت رنو قطعات خودرو تولیدی آنها را به لحاظ کیفیت و قیمت قابل خرید دانسته است و این برای صنعت قطعه سازی ایران افتخار آمیز است.

 اما متأسفانه قطعه‌سازان ایرانی امکانات لازم برای شرکت در نمایشگاه های بین‌المللی را ندارند و این نمایشگاه به آنها فرصت عرضه محصولات و یافتن بازارهای صادراتی را می دهد.

فعالیت قطعه سازان ایران در سوریه
 همچنین عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان  ا ز راه اندازی خط تولید قطعات خودرو سمند در سوریه با حضور قطعه سازان ایرانی طی یک سال آینده خبر داد و گفت:30 قطعه ساز داخلی بخش خصوصی در سفر اخیر مسئولان بخش صنعت و ایران خودرو به سوریه حضور داشتند و در این سفر 9 توافقنامه میان قطعه سازان داخلی و سرمایه‌گذاران سوری به امضاء رسید.

ساسان قربانی افزود: این سرمایه‌گذاران طی یک ماه آینده با سفری به ایران از صنایع قطعه سازی ایران بازدید به عمل خواهند آورد. و بر اساس توافق های انجام شده تولید قطعات خودرو در سوریه ابتدا به صورت CKD (قطعات منفصله بزرگ) و سپس SKD (قطعات منفصله کوچک) خواهد بود.

قربانی در پاسخ به این پرسش که چرا خودرو دارای برند ایران با نام «شام» در سوریه تولید خواهد شد،گفت: 60درصد پروژه سیامکو متعلق به سوریها است و علاوه بر این فکر می کنم در اولین گام های عرضه محصولات خود به بازارهای خارجی نباید نسبت به برند داخلی حساس باشیم.

کد خبر 11865

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز