گروه شهری: شهرداری تهران امسال 700 میلیارد تومان از دیون خود را به مردم پرداخت خواهد کرد.

شورای شهر

به گزارش همشهری، دیروز مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از پایان سیصدو بیست و یکمین جلسه غیرعلنی شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: برخی دیون شهرداری تهران به مردم سابقه 20 ساله دارد به همین دلیل امسال بدهی هایی که سابقه طولانی تری دارند در اولویت تسویه قرار می گیرند.

گرچه به گفته چمران رقم دقیق دیون شهرداری به مردم که بابت تملک املاک واقع در مسیر طرح‌های توسعه شهری به وجود آمده هنوز مشخص نیست اما کل دیون شهرداری به مردم ظرف 5 سال به طور کامل پرداخت خواهد شد؛ ضمن اینکه ظرف مدت 15 روز فهرست کامل بدهی‌ها باید تهیه شود تا به ثبت برسد.

به گفته رئیس شورای شهر، بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران مشخص شد طلب برخی شهروندان از شهرداری حتی به دهه70 و پیش از شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر مربوط می‌شود که باید هرچه سریع تر به حقوق آنها رسیدگی شود.

چمران گفت: به همین مناسبت شورای شهر تهران در بودجه سال گذشته شهرداری تهران 500 و امسال 700‌میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرد. رئیس شورای شهر تهران همچنین از تصویب یک فوریت طرح پیگیری شورای شهر برای برداشت یک میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای متروی تهران که به تصویب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده خبر داد.
وی گفت: این مصوبه به منظور پیگیری شورای شهر و تاکید به دولت برای دریافت این مبلغ با قید یک فوریت به تصویب رسید و قرار شد ظرف یک هفته متن نهایی آن به شورای شهر برای تصویب تهیه شود.

درآمد حاصل از عوارض نوسازی در شهر تهران تنها برای یک منطقه کافی است

مهدی چمران همچنین در نهمین نشست با دبیران شورایاری‌ها، در منطقه 13 شهرداری تهران شرکت کرد. در این نشست که احمد مسجدجامعی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها نیز حضور داشت رئیس شورای شهر با اشاره به حجم بالای بافت فرسوده در شهر، با یادآوری نبود سیستم پایدار درآمد شهری،

گفت: درآمد حاصل از عوارض نوسازی در شهر تهران سالانه مبلغ 200 میلیارد تومان می شود که این مبلغ تنها بودجه یک منطقه شهرداری می شود. این در حالی است که در زمان تصویب قانون قرار بود این درآمد 30درصد درآمد شهرداری را تامین کند که اکنون تنها 4 درصد از بودجه شهرداری را تامین می‌کند.

کد خبر 118617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز