یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

گروه حوادث: جوان ورزشکار تبریزی با وجود معلولیت یکی از پاهایش، چنان دستان پرتوانی دارد که به راحتی می‌تواند تریلی 9 تنی را با فشار سر و گردن به حرکت درآورد،

مهدی هاتف

از پله‌های آسمان‌خراش 25 طبقه در کمتر از 2 دقیقه پایین بیاید و با راه رفتن روی دست‌هایش، کوهنوردی کند. مهدی هاتف حالا در تلاش است اسمش را در کتاب رکورد‌های گینس به ثبت برساند و مدال طلای المپیک در رشته پرتاب دیسک معلولان جهان را به دست بیاورد. گفت‌وگوی خبرنگار همشهری با او را بخوانید.

  • چه حادثه‌ای باعث شد که دچار معلولیت شوید؟

از 6 سالگی ورزش را با رشته کشتی شروع کردم. 10 سال بیشتر نداشتم که این اتفاق تلخ برایم افتاد. آن روز تمرین کشتی‌مان تمام شده بود.

حسابی عرق کرده بودم. قرار بود بعد از تمرین به میهمانی بروم. برای همین بعد از تمرین زیر دوش آب سرد رفتم. آنجا بود که یکباره ماهیچه‌های بدنم گرفت و نقش زمین شدم. خیلی وحشتناک بود.بعد از آن ماجرا هر دو پایم فلج شد. خانواده‌ام خیلی تلاش کردند تا مداوایم کنند که خدا را شکر با کمک خانواده و پزشکان یکی از پاهایم درمان شد اما پای چپم مداوا نشد.

  • با این حادثه چطور کنار آمدی؟

روز‌های سختی را پشت‌سر گذاشتم. از زندگی ناامید شده بودم اما با کمک خانواده و دوستانم به زندگی بر گشتم. پدرم می‌گفت اتفاقی است که افتاده. باید زندگی ات را ادمه بدهی. می‌توانی به جای پاهایت از دستت کمک بگیری. برای همین به توصیه آنها تمریناتم را برای قوی شدن دستانم شروع کردم.

آن اوایل سخت بود و مدام زمین می‌خوردم اما خیلی زود در این کار خبره شدم به‌صورتی که از آن به بعد با دست‌هایم راه می‌رفتم. کم‌کم آنقدر در این کار ماهر شدم که توانستم با دستانم مانند پاهایم بدوم.

  • ورزش را چطور ادامه دادی؟

بعد از این ماجرا به سراغ ژیمناستیک و ورزش‌هایی که معلولان انجام می‌دهند رفتم و موفقیت‌های خوبی در این رشته و پرتاب دیسک به دست آوردم.

  • از موفقیت‌هایت بگو؟

در مسابقه بین‌المللی ژیمناستیک که مدتی قبل در ایران برگزار شد در کنار ورزشکاران سالم رقابت کردم و مدال طلا گرفتم. در وزنه برداری معلولان و جانبازان هم مدال گرفته‌ام. تا به امروز 3مدال طلا در سطح کشوری به دست آورده‌ام.

  • توانایی ثبت چه رکورد‌هایی در کتاب گینس را داری؟

می توانم روی دست‌هایم بایستم و با فشار گردن و سر، تریلی 9 تنی را تا 27 متر هل بدهم. از ارتفاع یک و نیم متری می‌توانم با دست‌هایم به پایین بپرم و روی دستانم تا مسافت 2هزار متر راه بروم. رکورد سرعت در 50 متر را می‌توانم ثبت کنم و با دست‌هایم می‌توانم این مسیر را طی 9 ثانیه بدوم. پایین آمدن از پله با دست هم یکی دیگر از رکورد‌هایی است که می‌توانم ثبت کنم.

من می‌توانم پله‌های یک ساختمان 25 طبقه را در مدت یک و نیم دقیقه پایین بیایم. رکورد دیگری که می‌توانم ثبت کنم بالا رفتن از پله‌های ساختمان است. من می‌توانم از پله‌های ساختمان 25 طبقه، در مدت 10 دقیقه بالا بروم. از طرفی می‌توانم مانند پرچم از یک میله به‌مدت 85 ثانیه ثابت بمانم که این رکورد در حال حاضر 47 ثانیه است و من به راحتی می‌توانم در صورتی‌که امکانش فراهم شود رکوردم را در گینس ثبت کنم.

حوادث شگفت‌آور در صفحات حوادث

صفحات حوادث روزنامه‌های ایران در سال‌های اخیر بیشتر تمرکز خود را به انعکاس اخبار حوادث جنایی اختصاص داده‌اند و شاید به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع (درست یا نادرست) به سیاه نمایی متهم می‌شوند، درحالی‌که اخبار حوادث شگفت آور و عجیب هم شاید به اندازه اخبار جنایی پرخواننده و جذاب باشند.

به این دلیل است که اکنون مطبوعات و رسانه‌های قدرتمند جهان، هزینه‌های زیادی را برای پوشش چنین اخباری صرف می‌کنند و به همین علت است که اکنون مؤسسه عظیم و ثروتمندی چون گینس هزاران نفر را در سراسر جهان دارد که چنین اخباری را برایش ثبت کنند و کتاب‌هایی که ازثبت این حوادث و رکوردهای عجیب و شگفت‌آور منتشر می‌کنند سالانه به تیراژ میلیونی دست پیدا می‌کند.

اخبار حوادث شگفت آور و عجیب، می‌توانند برای خوانندگان احساس شادی و نشاط و امید را به ارمغان بیاورند، به این دلیل در صفحات حوادث روزنامه همشهری قصد داریم از این به بعد به انعکاس اخبار شگفت آور و عجیب بپردازیم و افرادی را که توانایی‌های عجیب و خارق‌العاده جسمی و ذهنی دارند معرفی کنیم، شما را به سرزمین اتفاقات باور نکردنی ببریم.

کد خبر 118610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز