همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد دزدان دریایی سومالی یک کشتی ماهیگیری این کشور و 43 خدمه‌اش را بیش از یک هفته است که پس از ربودن در سواحل شرق آفریقا در اختیار خود گرفته‌اند.

south korea ship

خبرگزاری آلمان از سئول گزارش داد، کئومی 305، کشتی ماهیگیری 241 تنی روز 9 اکتبر در نزدیکی جزیره کنیایی لامو در اقیانوس هند هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفت. این وزارتخانه اعلام کرد، تحقیقات درباره این حادثه در حال انجام است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد، این قایق حدود یک ماه مشغول ماهیگیری در این محدوده بود.

خدمه این کشتی را دو تبعه کره جنوبی، دو تبعه چینی و 39 کنیایی تشکیل می دهند. یکی از کره‌ای‌ها کاپیتان کشتی است. محل استقرار خدمه هنوز مشخص نیست و همچنین معلوم نیست که آیا دزدان دریایی به دنبال مذاکره برای باج‌گیری در ازای آزاد کردن خدمه هستند یا خیر.

در پایان ماه سپتامبر، آژانس غیردولتی اکوترا اینترنشنال (Ecoterra International) در گزارش خود درباره دزدی دریایی اعلام کرد دست کم بیش از 20 کشتی و بیش از 430 دریانورد اسیر دزدان دریایی هستند. یکی از این موارد، نفت‌کش کره جنوبی و 24 خدمه‌اش است که ماه آوریل ربوده شد.

از زمانی که کشتی‌های جنگی بین‌المللی مشغول گشت‌زنی در خلیج عدن هستند، دزدان دریایی منطقه عملیات خود را به آب‌های اقیانوس هند تغییر داده‌اند.

کد خبر 118597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز