همشهری آنلاین: افتتاح و راه اندازی پل جوادیه علاوه بر دسترسی روان شهروندان به مناطق مسکونی ، نوید بخش رونق اقتصادی در مراکز مهم تجاری منطقه 11 و جنوب تهران خواهد بود.

پل جوادیه

  به گزارش همشهری آنلاین، دکتر علی اصغر خانی شهردار منطقه 11 با اعلام خبر افتتاح قریب الوقوع پل جوادیه  کفت این پل نویدبخش رونق اقتصادی برای مراکز تجاری این منطقه و دسترسی روان به مناطق مسکونی و ایستگاه راه آهن، خیابان های ولی عصر (عج) و کارگر را به شهروندان است. وی افزود: با افتتاح تونل توحید گشایشی در گره ترافیکی از شمال به جنوب شهر تهران و بالعکس به وجود آمد و همانگونه که در برخی از ساعات پیک ترافیکی شاهدیم این بار ترافیکی بالاخص در سمت جنوب میدان حق شناس و به تبع آن به میدان راه آهن منتقل می‌شود که به منظور از بین رفتن گره ترافیکی در محل تقاطع همسطح پل قدیم جوادیه، سهولت دسترسی مناطق جنوبی خط راه آهن به شبکه بزرگراهی نواب در اولین وهله و شبکه بزرگراهی یادگار امام در دراز مدت از طریق میدان حق شناس و معابر مجاور ،کاهش مسیر دسترسی مابین میدان راه آهن و میدان بهمن و محله جوادیه و کاهش اختلالات ترافیکی میدان بهمن و انتهای بزرگراه نواب  پل جوادیه کارگشا خواهد بود و تسهیل دربازشدن گره های ترافیکی ایجاد می شود.

 وی ادامه داد: پل قدیم جوادیه به دلیل قدمت و نیز استقرار در محل نامناسب ترافیکی عملا قادر به پوشش ترافیک ناشی از احداث بزرگراه یادگار امام و تعریض خیابان دشت آزادگان و ... نبود و با توجه به تاریخ احداث پل ،امکان تعریض آن  به دلیل ارزش تاریخی وجود نداشت . از همین رو  ، پل جدید جوادیه طراحی و احداث شد و این منطقه در زمینه آزاد سازی زمین پروژه و رفع معارضین شمالی پل اقدام نموده است که اقدامات شامل در اختیار قرار دادن زمین پروژه (زمین انبارهای نفت نازی آباد) ، در اختیار قرار دادن زمین کارگاه و رفع معارضین شمالی پل (8معارض ملکی به ارزش تقریبی 40 میلیارد ریال ) بوده است.

 شهردار منطقه 11 در خصوص مزایای اقتصادی  احداث پل جوادیه  برای شهروندان گفت:تسهیل در عبور و مرور محدوده جنوبی منطقه 11که ارتباط مستقیم با مراکز مهم تجاری جنوب منطقه (از قبیل بنکداری های خیابان انبار نفت و رباط کریم ،موتور سیکلت و دوچرخه فروشی های خیابان مولوی و میدان رازی و ... )را دارند به همراه دسترسی روان به ایستگاه راه آهن و خیابان های ولی عصر(عج) و کارگر به عنوان شریان های مرکزی شهر تهران از جمله مزایای اقتصادی راه اندازی این پل است که رونق اقتصادی را برای شهروندان  در پی خواهد داشت؛همچنین به دلیل تسهیل رفت و آمد ؛مراکز تجاری اطراف پل از قبیل بنکداری های خیابان رباط کریم و انبارنفت در منطقه 11 و خیابان جوادیه و خیابان دشت آزادگان در منطقه 16 رونق بیشتری خواهند گرفت و رشد اقتصادی محدوده نیز بیشتر می‌شود.

 دکتر خانی خاطر نشان کرد: پل جدید جوادیه در راستای تعیین امکان هدایت ترافیک به سمت میدان بهمن و کاستن از بار ترافیکی منطقه جوادیه و راه آهن و همچنین در راستای تامین تقاطع های غیر همسطح دسترسی جوادیه و میدان راه آهن و نیز دور برگردان اتوبان یادگار امام عملکرد مثبتی خواهد داشت که ان شاء الله بعد از افتتاح پل و اتصال مسیر اتوبان یادگار امام بار ترافیکی مناطق 11 و 16 شهرداری به صورت مناسب و متعادل از میدان حق شناس به سمت جنوب و شرق منتقل خواهد شد.همچنین وجود تقاطع های غیر همسطح ، امکان دستیابی به مناطق مسکونی موجود و شریان های اصلی شهر را با کمترین تداخل ترافیکی تسهیل خواهد کرد ودسترسی از محورهای بزرگراهی بعثت ،نواب صفوی ،یادگار امام ،خیابان شوش و خیابان زمزم به یکدیگر به آسانی و با صرف زمان کمتری انجام خواهد شد.

 به گفته وی به منظور ایجاد منظر زیبا در این مسیر، کاشت فضای سبز برروی رفیوژ میانی انجام می‌شود و در انتهای پل جوادیه یک معبر به عرض 6 متر و به طول یک کیلومتر با کاشت درختان آراسته خواهد شدکه با کاشت فضای سبز در رفیوژ میانی پل جوادیه ،علاوه بر زیبا سازی منظر شهری ، مسیرهای پرتردد به شکل خوبی از هم جدا می‌شوند که به ایمنی در رفت و آمد خودروها نیز کمک می‌کند.

کد خبر 118417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز