سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین - شهره فرجی: تحقیقات نشان می‌دهد، کودکانی که در هفته، دوبار یا بیشتر همبرگر می‌خورند نسبت به کودکانی که کمتر از این مقدار می‌خورند احتمال بروز آسم در آنان افزایش می‌یابد.

همبرگر

محققان این تحقیق را روی 50000 کودک از 20 کشور دنیا در سال‌های 2005- 1995 انجام دادند. در این بررسی از والدین کودکان در خصوص رژیم غذایی و تاریخچه پزشکی کودکانشان از جمله ابتلا به آسم در آنان، سئوالاتی پرسیده شد.

در نهایت دانشمندان متوجه شدند بسته به جایی که کودکان زندگی می‌کنند تاثیر رژیم‌ غذایی می‌تواند متفاوت باشد. در این میان مشخص شد در کشورهای نه چندان ثروتمند خوردن میوه و سبزی نقش موثرتری در پیشگیری از بیماری آسم در کودکان دارد، در حالی که در کشورهای ثروتمندتر خوردن ماهی در پیشگیری از این بیماری موثرتر است.

هم‌چنین در کشورهای ثروتمندتر، خوردن همبرگر بیش‌ترین خطر را برای ابتلا به بیماری آسم در کودکان ایجاد می‌کند.

دانشمندان معتقدند خوردن میوه و سبزی به دلیل داشتن مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C می‌تواند از ابتلا به بیماری آسم جلوگیری کند.[35 درصد ساکنان دارای علائم بیماری آسم هستند]

این در حالی است که مقادیر بسیار بالای چربی‌های ناسالم در برگرها می‌تواند خطر ابتلا به آسم را افزایش دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد وزن کودکان نیز نقش بسیار مهمی در بروز علائم آسم در بدن انسان بازی می‌کند.[نکته بهداشتی روز: کنترل آسم در کودکان]

به این ترتیب به والدین توصیه می‌شود فرزندان خود را تشویق به خوردن غذاهای سالم، داشتن رژیم غذایی متناسب و فعالیت‌های بدنی کافی کنند تا از ابتلا به بیماری‌های حساسیت‌زا مانند آسم در امان باشند.

www.naturalnews.com

کد خبر 118222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز