گروه ادب‌و‌هنر: بیست‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان بیستم مهر 89 برگزیدگان خود را می‌شناسد.

کودک فیلم

آیین پایانی این رخداد سینمایی با حضور تعدادی از مدیران سینمایی، سینماگران و مردم همدان برگزار خواهد شد.
جواد شمقدری معاون امور سینمایی، سید‌احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مهدی مسعود شاهی مدیر امور جشنواره‌ها و مسعود احمدیان دبیر جشنواره از جمله مدیرانی هستند که در آیین‌پایانی جشنواره همدان حضور می‌یابند.

این مراسم ساعت 19 امشب در سالن ابن‌سینای همدان برگزار می‌شود؛ سالنی که ظرفیت بیش از 1000 نفر را دارد. اهدای جوایز بخش‌های مختلف جشنواره و تقدیر از اکبرعبدی از برنامه‌های افتتاحیه است. برگزارکنندگان جشنواره فیلم کودک، 4 نکوداشت را در دستور کار خود قرار داده‌ بودند. از زنده‌یاد محمدباقر آشتیانی، علیرضا خمسه و مرتضی احمدی در مراسم افتتاحیه جشنواره تقدیر به‌عمل آمد ولی نکوداشت اکبرعبدی به دلیل کسالت این بازیگر به اختتامیه موکول شد.

بیست‌و‌چهارمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در حالی امسال در همدان برگزار می‌شود که این چهارمین سال پیاپی است که این شهر میزبان این رخداد سینمایی شده‌است؛ جشنواره‌ای که سال‌ها در اصفهان و در مقاطعی در کرمان و تهران نیز برگزار شده ولی همدانی‌ها امیدوارند فستیوال فیلم کودک را برای همیشه در شهر خودشان برگزار کنند.

در روزهای برگزاری جشنواره نشست‌های تخصصی با حضور سینماگران این عرصه و کارشناسان برگزار شد که ترجیع‌‌بند تمام آنها شرایط نامطلوب فیلم کودک بود. این شاید تنها جشنواره‌ای باشد که هرسال شرکت‌کنندگان در آن به انتقاد از شرایط موجود می‌پردازند. با این همه همدانی‌ها امسال کوشیدند تا میزبانان پرشوری باشند.

جشنواره کودک علاوه بر شهر همدان در 8 شهر دیگر این استان نیز برگزار شده است. ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن، بهار، کبودرآهنگ و فامنین با 21 سالن آثار ارائه شده در جشنواره بیست‌و‌چهارم فیلم کودک را به نمایش درمی‌آورند. 17 فیلم بلند ایرانی در بخش مسابقه سینمای ایران حضور دارند. داوران این بخش عبارتند از: گلاب‌ آدینه، علی شاه‌حاتمی، ابوالقاسم طالبی و قاسم قلی‌پور.

شهریار بحرانی و انسیه شاه‌حسینی نیز به همراه داوران خارجی، فیلم‌های بخش مسابقه سینمای بین‌‌الملل را داوری می‌کنند. در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل 2 فیلم ایرانی با 13 فیلم از 21 کشور جهان رقابت می‌کنند. فیلم‌های ویدئویی و پویانمایی از دیگر بخش‌های جشنواره امسال هستند.

سیروس حسن‌پور، بهمن حبشی، تهماسب صلح‌جو، احمدرضا گرشاسبی و سید ناصر هاشم‌زاده داوران بخش آثار ویدئویی هستند و سعید توکلیان، سعید ذاکری و ناصر گل‌محمدی نیز آثار پویا‌نمایی را داوری می‌کنند. بیست‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که از 16 مهر در همدان آغاز شده، امشب به کار خود خاتمه می‌دهد.

کد خبر 118162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز