همشهری آنلاین: آزمایش ماشین سوخت گذار نیروگاه اتمی بوشهر با موفقیت انجام شد.

نیرو گاه اتمی

به گزارش واحد مرکزی خبر، مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: در چند روز گذشته آزمایش‌های مربوط به ماشین سوخت که مربوط به عملیات‌های زیرآبی بوده انجام شده است.

بگفته محمود جعفری، این آزمایش شامل جابجایی مجتمع‌های سوخت مجازی در داخل استخر از داخل استخر به رآکتور، جابجایی مجتمع‌های سوخت در رآکتور و جابجایی مجتمع‌ها از رآکتور به استخر است.

وی افزود: بعد از این مرحله شست و شوی کامل مدار اول استخر سوخت، استخر میانی که محل نگهداری تجهیزات راکتور است و رآکتور انجام و سپس این سه قسمت آب بندی می‌شود.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: هفته آینده اسیدشویی را خواهیم داشت و بعد از آن انتقال همه مجتمع‌های سوخت اصلی به داخل استخر جنب راکتور انجام می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد هیچ آزمایشی با مجتمع های اصلی سوخت تا قبل از بسته شدن راکتور و قرار گرفتن مجتمع‌های اصلی در داخل قلب راکتور و به قدرت رسیدن نیروگاه انجام نمی‌شود.

وی همچنین درباره تعداد مجتمع‌های سوخت اصلی که باید پس از اسیدشویی به استخر سوخت منتقل شوند گفت: تعدادی از آنها به اتاق جنب استخر سوخت منتقل شده و هنوز تعدادی در انبار هستند که پس از اسیدشویی تمام مجتمع‌های سوخت به داخل ساختمان راکتور منتقل می‌شوند.

نیروگاه اتمی بوشهر با رسیدن به مرحله راه اندازی کامل هزار مگاوات برق وارد شبکه سراسری می‌کند.

کد خبر 118044
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز