شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای تقویت سیستم‌ایمنی بدن در فصل سرما، نوشیدن آب‌میوه تازه و چای بسیار توصیه می‌شود. برای جلوگیری از سرماخوردگی دانستن چگونگی تهیه چند نوشیدنی گیاهی و رعایت برخی توصیه‌ها خالی از فایده نیست.

شربت

تنها در تابستان نیست که بدن برای تنظیم دمای مناسب خود فعالیت‌ بیشتری دارد و در جریان این فعالیت مایعات از دست می‌‌دهد. با سرد شدن هوا و تغییر پیوسته دمای بدن به دلیل تردد در فضای بسته و گرم، و هوای آزاد و سرد نوشیدن مایعات فراوان ضروری است. بهترین نوشیدنی‌ها آب‌معدنی، چای و آب‌میوه رقیق شده است. همراه نوشیدنی استفاده از قرص‌های حاوی "روی" توصیه می‌شود که عنصری کمیاب و موثر در تقویت ایمنی بدن است.

شبی یک لیوان مخلوط زنجبیل آب‌میوه

صدگرم آب‌‌‌‌‌هویج، صد گرم آب‌پرتقال تازه و ۲ / ۱ قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه رنده شده را مخلوط کنید و در دمای اتاق پیش از خواب بنوشید.

چای زیرفون

زیرفون گیاهی است که خواص دارویی بسیاری دارد. دم‌کرده گل ‌زیرفون برای درمان سرماخوردگی و سرفه توصیه می‌شود. نوشیدن این دم کرده در درمان برونشیت و بیماری‌های عفونی هم موثر است. برای جلوگیری از سرماخوردگی نوشیدن چند لیوان چای گل ‌زیرفون در روز توصیه می‌شود.

دم کرده آقطی سیاه

آقطی‌سیاه (انگور کولی) برای رفع یبوست، سنگ کلیه و از بین بردن کک و مک مفید است. دم کرده آقطی ‌سیاه همراه یک قاشق چای‌خوری عسل، سیستم ایمنی بدن را در روزهای سرد تقویت می‌کند.

پوشش مناسب و گرم پاها

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای جلوگیری از سرماخوردگی‌ توجه به آن توصیه می‌شود گرم نگاه‌داشتن پاها در روزهای سرد است. با گرم نگاه داشتن پاها، گردش خون در بدن روال طبیعی خود را بهتر حفظ می‌کند و سیستم ایمنی بدن از پشتیبانی مناسب‌تری برخوردار خواهد بود. در عین حال نباید فراموش کرد که با آغاز فصل سرما بدن نیز می‌بایست به این تغییر عادت کند و خود را با شرایط آب‌وهوایی پاییز و زمستان تطبیق دهد.

از هوای سرد وحشت نکنید. در مقابل، از تردد در مکان‌های بسته و با جمعیت زیاد خودداری کنید. کمی پیاده‌روی بسیار مفیدتر از تردد با وسایل نقیله عمومی است. اما اگر مجبور به طی کردن مسیرهای طولانی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی هستید، حتمأ چندین بار در روز دست‌هایتان را بشویید و هرشب پیش از خواب از دوش آب‌نمک بینی استفاده کنید. دویچه‌وله

کد خبر 117894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز