همشهری آنلاین: رئیس جمهور با اشاره به افتتاح 10 هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور گفت: با تاسیس این مدارس رشد علمی کشور چندین برابر خواهد شد.

احمدی نژاد

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در مراسم افتتاح بیش از 19 هزار طرح آموزشی، پرورشی و قرآنی افزود: در این مدارس باید عشق به زیبایی‌ها بیان شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: علم موجود دنیا در برابر ظرفیت‌هایی که خداوند به انسان داده، بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه جشن مهر برای ملت ما و همه انسان های پاک همواره الهام بخش بوده است، گفت: در ایام آغازین مهر، شکوه و غوغایی در ایران برپا می‌شود و اگر کسانی اهل دل باشند خواهند دید که از این سرزمین نوری به آسمان می‌تابد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تعلیم و تربیت هدف نهایی و مسئولیت اصلی همه پیامبران الهی بوده است، افزود: بالاترین کار و خدمت به بشر، تعلیم و تربیت، بازکردن غل و زنجیر از پای انسان‌ها و برداشتن موانع از پیش روی آنهاست.

آقای احمدی نژاد با تشکر از کسانی که در بخش آموزش و پرورش خدمت می‌کنند و نیز از خیران مدرسه ساز، اقدام جامعه خیران مدرسه ساز را در ساماندهی ایرانیان خارج از کشور در مدرسه سازی ستود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برای رسیدن به قله‌ها به همدلی و وحدت نیاز داریم‌، گفت: اگر این دو عامل را نداشته باشیم همدیگر را خنثی می‌کنیم.

آقای احمدی نژاد افزود: اگر قله هدف مشخص باشد به همدلی و وحدت می‌رسیم ؛ قله رسیدن به جامعه آرمانی‌، حیات طیبه و اصلاح معادلات جهانی برپایه عدالت و حقایق عالم است.

کد خبر 117799
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز