سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چند ماه بعد از پایان زمان مدیریت منوچهر صهبایی بر ارکستر سمفونیک تهران، انجمن موسیقی یک رهبر ارکستر از آلمان را به صورت رهبر میهمان جایگزین صهبایی کرد.

ارکستر سمفونیک تهران

به گزارش همشهری‌آنلاین بنا بر رایانامه(ای‌میل)‌ ارسالی انجمن، «ماتیاس کروگر» آلمانی از  شنبه آینده (17 مهر) با حضور در تالار رودکی و آغاز تمرینات جدید،رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به عهده می‌گیرد.

ارکستر سمفونیک تهران بلافاصله پس از پشت سر گذاشتن تور کنسرت سمفونی مقاومت به رهبری مجید انتظامی واجرای آن در سمنان،گرگان و شیراز از روز شنبه تمرینات خود را از سر می‌گیرد.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری ماتیاس کروگر در روزهای 29،28و30 مهرماه جاری در تالار وحدت قطعاتی از رپرتوار موسیقی کلاسیک را اجرا خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین بعد از کناره گیری و سپس درگذشت زنده‌یاد فریدون ناصری، ثبات رهبری در این ارکستر به معضلی حل ناشدنی تبدیل شده است، ‌به نحوی که در چند سال اخیر افرادی چون نادر مشایخی، ایرج صهبایی، لوریس چکناوریان، علی رهبری، منوچهر صهبایی، شهداد روحانی و ... به تناوب به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران معرفی شدند، اما بعد از چند مدتی به دلیل مشکلات مزمنی که این ارکستر با آن روبروست و متاسفانه هنوز هم حل نشده است، افراد به مرور از ارکستر سمفونیک کناره گیری کردند.

کد خبر 117639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز