سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس فرانسه 11 فرد را به اتهام رابطه با القاعده و تلاش برای انجام عملیات تروریستی دستگیر کرد.

القاعده

 به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع آگاه پلیس با اعلام این مطلب از دستگیری این مظنونین در ساعات نخستین بامداد امروز سه شنبه در شهر جنوبی مارسی خبر داد. به گفته وی از این افراد مقادیری سلاح گرم از جمله یک قبضه کلاشینکف و یک تفنک شکاری کشف شده است.

 در همین حال گزارشها از دستگیری سه مرد به اتهام داشتن رابطه با فردی نیجریایی حکایت دارد که روز شنبه توسط پلیس ایتالیا در شهر ناپل دستگیر شد. پلیس فرانسه در گوشی این فرد که قرار است تحویل پاریس شود، اسامی این سه مرد را یافته است. بر این اساس مرد 28 ساله نیجریایی به اتهام تلاش برای ساخت بمب از سوی پلیس اروپا تحت تعقیب قرار داشته است.

 بنا بر این گزارش همچنین اطلاعات جدید نشان می‌دهد که شبکه تروریستی القاعده برنامه‌هایی برای حمله به شهرهای اروپا دارند، از این روی دولت آمریکا  شهروندان آمریکایی خواست در صورت سفر به اروپا مراقب بوده و با احتیاط بیشتری در مکانهای عمومی حاضر شوند.

 رهبر شبکه تروریستی القاعده اخیرا طی ییامی صوتی به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و آلمان هشدار داد که منتظر حملاتی همانند حادثه تروریستی بمبئی هند باشند.

 از آنجا که این هشدار به تائید مستقیم بن لادن رسیده سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای اروپایی تحقیقات گسترده‌ای را برای کشف حملات تروریستی احتمالی آغاز کرده‌اند.

کد خبر 117638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز