گروه اقتصادی: شورای‌عالی هواپیمایی کشور اعلام کرد: قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی از 15 مهرماه 30 درصد گران‌تر می‌شود.

خبر دیگر اینکه سوت افزایش قیمت بلیت قطارهای غیردولتی هم به صدا درآمد و پیشنهاد افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت در مرحله تصویب نهایی قرار دارد اما قرار است قیمت بلیت اتوبوس تا زمان آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی افزایش نیابد.

به گفته رضا نخجوانی رئیس سازمان هواپیمایی و معاون وزیر راه‌وترابری با تصویب شورای‌عالی هواپیمایی هزینه مسافرت‌های هوایی به نرخ واقعی نزدیک‌تر خواهد شد. او گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما با توجه به درخواست‌های مکرر شرکت‌های هواپیمایی، صورت گرفته است و نرخ جدید بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی از تاریخ 15مهرماه اجرا می‌شود.

به گزارش همشهری این افزایش قیمت ربطی به اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها ندارد و احتمال می‌رود با اجرای این قانون باز هم قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی افزایش یابد. خبر افزایش قیمت بلیت هواپیما و احتمال افزایش قیمت بلیت قطار در شرایطی شنیده می‌شود که براساس دستور رئیس‌جمهوری قرار بود که هرگونه افزایش قیمت با تصویب کارگروه تحول اقتصادی انجام شود.

به گزارش مهر، پرونده تخلف میلیاردی بابت افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال 87 همچنان در سازمان تعزیرات حکومتی باز است و مردمی که ماه‌ها به‌دلیل افزایش غیرقانونی بلیت هواپیما که البته در آن زمان، مصوبه شورای‌عالی هواپیمایی را هم داشت، مجبور به پرداخت قیمت‌های جدید بودند، نتوانسته‌اند مابه‌التفاوت قیمت را از دولت دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، قرار است امروز سه‌شنبه معاون اول رئیس‌جمهوری، مسئولان وزارت بازرگانی و سازمان هواپیمایی کشوری گرد هم آیند تا درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما تصمیم‌گیری کنند. محمدعلی ضیغمی معاون وزیر بازرگانی و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما، مصوبه شورای‌عالی هواپیمایی کشوری را دارد و این مصوبه، در روزهای گذشته از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شده است. وی تصریح کرد: شورای‌عالی هواپیمایی در افزایش قیمت بلیت هواپیما اختیار قانونی دارد و به این جهت می‌تواند کار قیمت‌گذاری را انجام دهد.

او افزود: مصوبه شورای‌عالی هواپیمایی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده و ممکن است این تغییر قیمت با توجه به مسئولیت معاون اول در کارگروه طرح تحول اقتصادی، با هماهنگی صورت گرفته باشد اما برای اطمینان بیشتر، قرار بر برگزاری جلسه در روز سه‌شنبه برای تعیین تکلیف نهایی است.

قیمت بلیت اتوبوس‌ بین‌شهری افزایش نمی‌یابد

مهر گزارش داد: در پی افزایش 30 درصدی قیمت بلیت هواپیما قیمت بلیت قطارهای بخش خصوصی هم افزایش یافت. گفته می‌شود قیمت بلیت قطارهای بخش خصوصی به‌خصوص در محور جنوب کشور بین 30 تا 40 درصد بالا رفته است. مهدی حاجیان سخنگوی راه‌آهن با تأیید خبر افزایش قیمت بلیت قطار بخش خصوصی گفت: هیچگونه افزایشی در قیمت بلیت قطار بخش دولتی اتفاق نیفتاده است.

البته مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌گویند قیمت بلیت اتوبوس بین شهری فعلا قرار نیست افزایش یابد. داریوش باقرجوان مدیرکل امور حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهارداشت: با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور در آینده‌ای نزدیک، قیمت بلیت اتوبوس بین‌شهری، فعلا افزایش نمی‌یابد.

کد خبر 117553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز