همشهری آنلاین: یک مقام آلمانی منابع خبری رسانه های آمریکا مبنی بر حملات قریب الوقوع تروریستی در چندین پایتخت اروپایی از جمله برلین را مشکوک توصیف کرد.

به گزارش ایرنا از برلین، این مقام که خواست نامش فاش نشود، روز دوشنبه گفت: دولت آلمان هیچ دلیلی برای افزایش هشدارهای امنیتی خود به دنبال خبرهای رسانه های امریکا نمی بیند.

رسانه های آمریکایی از جمله فاکس نیوز طی روزهای گذشته خبرهایی را منتشر کرده بودند مبنی بر اینکه سه محل دروازه براندنبورگ، هتل آدلون و برج تلویزیونی الکساندرپلاتز در برلین پایتخت آلمان و نقاطی در دیگر پایتخت های اروپایی از جمله پاریس قرار است، مورد حملات تروریستی قرار گیرند.

این مقام المانی درعین حال افزود: برلین هر اطلاعاتی را درباره حملات تروریستی خیلی جدی می گیرد.

به گفته این مقام منبع خبر منتشره فاکس نیوز در این باره یک مقام ارشد اطلاعاتی غربی است که این خبر را از یک شهروند آلمانی- پاکستانی درحال بازجویی در پایگاه بگرام اعلام کرده است.

اشتفان پاریس سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: هیچ دلیلی برای افزایش هشدارهای امنیتی در آلمان وجود ندارد.

پیش از این و به دنبال انتشار خبرهایی درباره احتمال وقوع حملات تروریستی در قاره اروپا، انگلیس و آمریکا درباره سفر شهروندان خود به آلمان و فرانسه هشدار داده بودند.

وزیر کشور انگلیس اعلام کرده بود که هشدار امنیتی در این کشور در سطح 'جدی' و به ‌معنای بالاترین احتمال حمله‌ تروریستی باقی می ماند.

قبل از آن وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ‌ایی رسمی به شهروندان خود در اروپا هشدار داد که با توجه به احتمال حملات القاعده و گروه های وابسته، از حضور در مکان های پرازدحام عمومی خودداری کنند.

کد خبر 117537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز