مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتصاب 24 ساعته جمعی از کارکنان متروی لندن باعث ایجاد اختلال در سیستم حمل و نقل عمومی این شهر شد و مسافران را روز دوشنبه سرگردان و دچار تاخیر کرد

اعتصاب کارکنان متروی لندن

به گزارش ایرنا، اعتصاب یک روزه کارکنان متروی لندن که از شب گذشته آغاز شده در صبح روز دوشنبه که شروع هفته کاری در انگلیس به شمار می رود، برخی از خطوط مترو را بطور کامل تعطیل نموده و برخی دیگر را با اختلالات جدی مواجه کرده است.

اتحادیه های صنفی کارکنان مترو در اعتراض به طرح شرکت مترو برای اخراج حدود 800 نفر از کارکنان دعوت به اعتصاب کرده‌اند.

ماه گذشته نیز اعتصاب 24 ساعته کارکنان مترو وضعیت مشابهی را برای پایتخت انگلیس ایجاد کرد.

اتحادیه های صنفی کارکنان متروی لندن اعلام کرده‌اند در صورتی که مقامات شرکت مترو به خواسته های آنان توجه نکنند، دو اعتصاب دیگر نیز در ماه آینده برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر مقامات شرکت مترو صبح امروز اعلام کردند که تلاش می کنند با اتخاذ تدابیر لازم تاثیرات منفی اعتصاب را بر مسافرت های درون شهری به حداقل برسانند.

به گفته این مقامات دو خط مرکزی متروی لندن صبح دوشنبه بسته بود ولی 9 خط دیگر به رغم مواجه شدن با تاخیر و اختلال به فعالیت خود ادامه می دهند.

سازمان حمل و نقل لندن اعلام کرد که 100 دستگاه اتوبوس اضافی را نیز صبح دوشنبه وارد شبکه اتوبوسرانی این شهر کرده تا مسافران جا مانده از مترو را جا به جا کنند.

در عین حال 'بوریس جانسون' شهردار محافظه کار لندن اعتصاب کارکنان مترو را غیرمسئولانه خواند و از دولت خواست قوانین مربوط به اعتصاب کارکنان بخش خدمات عمومی را سخت تر کند.

اتحادیه کارگری 'آر ام تی' که بخشی از کارکنان مترو را نمایندگی می کند، روز دوشنبه ضمن عذرخواهی از مسافرانی که به خاطر اعتصاب با مشکل مواجه شده اند، گفت: ما برای دفاع از حقوق همکاران مان چاره ای جز اعتصاب نداشتیم.

این اتحادیه تاثیرات اعتصاب را بر شبکه حمل و نقل لندن گسترده و شدید توصیف کرد.

متروی لندن روزانه بیش از سه میلیون مسافر را جابه جا می‌کند.

کد خبر 117536
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز