یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم "شبکه اجتماعی"، درامی ساخته دیوید فینجر در باره خلق پرمجادله فیس‌بوک با 23 میلیون دلار فروش، در رده اول فروش آخر هفته سینماهای آمریکا قرار گرفت.

social network

به گزارش آسوشیتدپرس توزیع‌کننده فیلم،‌ شرکت سونی، امیدوار است این فیلم که احتمال بردن جوایز اسکار برای آن داده می‌شود و نقدهای موافقی هم دریافت کرده است،‌ همچنان به فروش بالای خود ادامه دهد.

روی بروئر، رئیس شرکت پخش سونی گفت "شبکه اجتماعی" بخت بالایی برای رسیدن به فروش 100 میلیون دلاری را دارد.
او افزود: "این یکی از آن فیلم‌هایی است که هم منتقدان و هم تماشاگران به یکسان از آن استقبال کرده‌اند،‌ و به نظر من به فروش فوق‌العاده‌ای دست خواهد یافت."

"شبکه اجتماعی" تاریخچه فیس‌بوک را از دانشگاه هاروارد، که در آن استاد کامپیوتر مارک زوکربرگ (با بازی جس ایزنبرگ) و بهترین دوستش ادواردو ساورین (با بازی آندرو گارفیلد) این شبکه اجتماعی را به راه انداختند تا زمان اوج‌گیری شهاب‌آسای آن با 500 میلیون عضو و ارزش چندین میلیاردی سهام ان دنبال می‌کند.

فیلم همچنین مبارزه قانونی نامطبوعی را دنبال می‌کند که در آن زوکربرگ با شکایت برای درخواست غرامت از سوی ساورین که مدعی است او میلیون‌ها دلار سرش کلاه گذاشته و نیز سه دانشجوی دیگر که مدعی‌اند او ایده آنها را دزدیده است، روبه‌رو می‌شود.

جاستین تیمبرلیک نیز در نقش بنیانگذار نپستر (Napster)، شون پارکر، در فیلم ببازی می‌کند.

فیس‌بوک این فیلم را "داستانی تخیلی" در مورد بنیانگذارش، زوکربرگ - که زندگی کاملا منزوی دارد- خواند.

کد خبر 117526
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز