همشهری آنلاین: اصول راهنمای جدید افسردگی که انجمن روانپزشکی آمریکا منتشر کرده است، بر رویکرد درمانی شخصی‌شده برای هر بیمار متمرکز است و توصیه‌هایی برای شوک‌درمانی و سایر گزینه‌های درمانی از جمله ورزش برای افرادی دارد که با دارو افسردگی آنها بهبود پیدا نمی‌کند.

depression

به گزارش رویترز این اصول راهنما را روز جمعه اول اکتبر بوسیله انجمن روانپزشکی آمریکا منتشر شد، اولین تجدیدنظر در درمان افسردگی پس از بیش از یک دهه است.

دکتر آلن گلنبرگ، روانپزشک مقیم آریزونا که سرپرست گروهی از کارشناسان بود که این اصول راهنما را نوشته‌اند، گفت: "فرآیند فشرده 5 ساله بازبینی، مباحثه و تجدیدنظر در این اصول راهنما مراقبت از بیماران را بهبود خواهد بخشید."

او افزود:"امیدواریم این اصول راهنما برای بیماران فراوانی به زندگی بهتری منجر شود."

این هیئت کارشناسی بیش از 13000 مقاله علمی را که در فاصله سال‌های 1999 تا 2006 منتشر شد بود مورد بررسی قرار دادند تا پیش‌نویس این اصول راهنمای جدید را بنویسند.

از جمله تغییراتی که این پژوهشگران در درمان افسردگی پیشنهاد کرده‌اند، به این موارد می‌توان اشاره کرد:

  • پزشکان باید از یک مقیاس درجه‌بندی برای ارزیابی وضعیت بیماران‌شان استفاده کنند و درمان را متناسب با شدت علائم تجویز کنند. پزشکان می‌توانند از راهبردهای گوناگون درمانی مانند دارودرمانی،تشویق به انجام رفتارهای سالم، ورزش و روان‌درمانی استفاده کنند.
  • این اصول راهنما در افرادی که به طور مکرر به دارودرمانی پاسخ نمی‌دهند،‌ توصیه می‌کند از درمان با شوک برقی (الکتروشوک تراپی) استفاده شود، که اغلب داده‌های علمی از استفاده از آن پشتیبانی می‌کنند.
  • همچنین توصیه‌هایی برای استفاده‌ از درمان‌های جدیدتر شده است، از جمله تحریک مغناطیسی فراجمجمه‌ای (TMS) که از میدان‌های مغناطیسی به شدت متمرکزشده ضربان دار برای بازیابی کارکرد و تحریک بخش‌های از مغز که به افسردگی مربوط هستند، استفاده می‌کند. دستگاه شرکت خصوصی Neurotronics به نام NeuroStar بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا برای این منظور در سال 2008 مورد تایید قرار گرفت.
  • این پژوهشگران همچنین استفاده از شیوه تحریک عصب واگ را توصیه می‌کنند که در آن یک وسیله ساخته شده بوسیله شرکت Cyberonics مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله تحریک الکتریکی به عصب واگ - عصب بزرگی که مغز را به اندام‌های داخلی مربوط می‌کند- وارد می‌کند.
  • این اصول راهنما ورزش منظم را نیز برای بهبود افسردگی توصیه می‌کند. بررسی‌ها نشان‌داده‌اند که ورزش می‌تواند علائم افسردگی را به خصوص در سالمندان یا افراد دچار بیماری‌های پزشکی مزمن بهبود بخشد.
  • این پژوهشگران استفاده مکررتر از درمان دارویی نگهدارنده را به خصوص در افرادی که احتمال دارد افسردگی‌شان عود کند،‌ توصیه می‌کنند. این توصیه به خصوص برای بیمارانی مهم است که دست کم سه حمله افسردگی قبلی داشته‌اند یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در یک گزارش جداگانه که روز پنج‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد که  9 درصد آمریکاییان بزرگسال مورد پرسش قرار گرفته در سال‌های 2006 و 2008 علائم فعلی افسردگی داشتند، از جمله 3.4 درصد که دارای علائم افسردگی عمده - داشتن پنج تا تعداد بیشتری نشانه افسردگی دست کم برای دو هفته- بودند.

بر اساس این گزارش در مجموع افسردگی بیش از 13میلیون نفر از بزرگسالان آمریکایی را در هر سال مبتلا می‌کند و میلیاردها دلار زیان به خاطر هزینه‌های درمانی، از دست رفتن بهره‌وری،‌غرامت کارکنان و مرگ و میر به جا می گذارد.

کد خبر 117525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز