یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

سی و ششمین دوره بازی‌های فوتبال جوانان آسیا و انتخابی جام‌جهانی2011 از یکشنبه با حضور 16 تیم در دو ورزشگاه «ژیبو اسپورت» و «لینزی استادیوم» شهر ژیبو در ایالت شاندونگ چین برگزار می‌شود.

دوچرخه 572

تیم فوتبال زیر19 سال ایران نیز به عنوان یکی از مدعیان حضور در جام‌جهانی، در گروه چهارم این رقابت‌ها به مصاف کره‌جنوبی، استرالیا و یمن می‌رود. طبق اعلام مسئولان برگزاری رقابت‌ها، چهار تیم برتر این دوره طبق روش هر ساله به جام‌جهانی زیر 20 سال جهان که در سال2011 در کشور کلمبیا برگزار می‌شود، صعود می‌کنند.

تیم‌های کره‌جنوبی، عربستان، عراق، ژاپن، ازبکستان، استرالیا، امارات و ایران از مدعیان اصلی رقابت‌ها به شمار می‌آیند. کره‌جنوبی با 11 عنوان قهرمانی در رده جوانان مدعی اصلی قهرمانی است و در گروه ایران قرار دارد. این تیم در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در نیجریه به جمع هشت تیم برتر جهان صعود کرد و سال گذشته نیز نایب‌قهرمان آسیا شد. استرالیا، دیگرتیم هم‌گروه ایران، تیم قدرتمندی است که با فوتبالی قدرتی می‌آید و یمن، دیگرتیم هم‌گروه، در دوره گذشته توانست از گروهش صعود کند. به همین دلیل گروه چهارم سخت‌ترین گروه این دوره لقب گرفته است. با این حال تیم ملی زیر 19 سال ایران با چهار عنوان قهرمانی و برگزاری اردوهای آماده‌سازی مناسب امیدوار است جواز حضور در جام‌جهانی را کسب کند.

البته صعود از گروه شاید سخت‌ترین مرحله برای ایران باشد. بازی ایران مقابل کره‌جنوبی در اولین مسابقه می‌تواند فینال زودرس رقابت‌های قهرمانی آسیا باشد. کره‌ای‌ها تجربه‌های بسیار خوب حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را دارند.

در دوره گذشته این مسابقات که در سال 2008 به میزبانی عربستان برگزار شد، تیم جوانان امارات به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های ازبکستان و کره‌جنوبی به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. تیم ایران هم که در گروه اول مرحله مقدماتی آن رقابت‌ها با تیم‌های ژاپن، عربستان و یمن هم‌گروه بود، با کسب عنوان سومی گروه از صعود به مرحله بعد باز ماند. هدایت تیم ایران در دوره گذشته برعهده «نناد نیکولیچ» بود. ولی تیم جوانان ایران امید زیادی دارد در این دوره، قهرمان رقابت‌ها شود.

تیم زیر 19 سال ایران را ایمان صادقی، علی‌رضا بیراوند، هادی ریش‌اصفهانی، علی گودرزی، ایمان شیرازی، محمدرضا خانزاد، سعید لطفی، هادی محمودی، بهرام دباغ، امید عالیشاه، محمد عبادزاده، بهمن مالکی، کامران تجری، یعقوب کریمی، هادی دهقانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهرگان گلبرگ، اکبر ایمانی، محمدصادق بارانی، کاوه رضایی، میلاد غریبی، علی‌رضا جهانبخش، مجتبی محبوب‌مجاز، پیام صادقیان و علی حیدری تشکیل می‌دهند.

بازی‌های جوانان آسیا 2010 که دومین رقابت مهم ملی فوتبال آسیا به حساب می‌آید از 11 تا 25 مهر در شهر ژیبوی چین انجام می‌شود.

کد خبر 117515
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز