یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقام‌های ارشد سازمان آزادی‌بخش فلسطین از موضع رئیس حکومت خودگردان فلسطینیان حمایت کرده و ادامه گفت‌وگو با رژیم‌صهیونیستی در صورت از سرگیری شهرک‌سازی در کرانه باختری را رد کردند.

محمود عباس

  به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در جریان دیدار محمود عباس با مقام های ارشد سازمان آزادی‌بخش فلسطین در «رام‌الله» ادامه گفت‌وگو با تل‌آویو در صورت آغاز مجدد شهرک‌سازی، غیرقابل قبول اعلام شد.

سخنگوی محمود عباس پس از پایان مذاکرات گفت که مشورت با میانجی‌گران آمریکایی ادامه خواهد یافت.

برخی گزارش‌ها حاکی است که محمود عباس تحت فشار شدیدی قرار گرفته است تا از مذاکرات صلح با تل‌آویو کناره‌گیری کند ولی انتظار نمی‌رود وی قبل از گفت‌وگو با وزرای خارجه اتحادیه عرب در لیبی تصمیم خود را اعلام کند.

این اجلاس قرار است طی چند روز آینده برگزار شود.

بنا بر این گزارش، در پی خودداری رژیم‌صهیونیستی از تمدید تعلیق شهرک‌سازی در کرانه باختری، مذاکرات صلح متوقف شده است.

هفته گذشته مدت 10 ماهه تعلیق شهرک‌سازی برای یهودیان در کرانه باختری پایان یافت.

از آن هنگام تا کنون «جورج میچل»، نماینده ویژه آمریکا در خاورمیانه و سایر میانجی‌گران صلح، برای تشویق دو طرف به مصالحه تلاش می‌کنند ولی هنوز نشانه‌ای از برون رفت از بن‌بست مذاکرات دیده نمی‌شود.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که از جانب احزاب راست تحت فشار قرار دارد، تا کنون در برابر تقاضاهای بین‌المللی برای تمدید تعلیق شهرک‌سازی در کرانه باختری، مقاومت کرده است.

این احزاب به نتانیاهو هشدار داده‌اند چنانچه مانع از گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری شود، از دولت ائتلافی وی خارج خواهند شد.

چنانچه موضع نتانیاهو تا هنگام اجلاس وزرای اتحادیه عرب تغییر نکند، به احتمال زیاد مذاکرات یک ماهه صلح خاورمیانه، محکوم به شکست خواهد بود.

رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده‌اند که خانه‌سازی‌های جدید در چند شهرک یهودی‌نشین در کرانه باختری، شروع شده است.

گفته می‌شود مجوز ساخت حدود دو هزار واحد مسکونی دریافت شده است و رهبران شهرک‌نشینان گفته‌اند که برنامه خانه‌سازی را هر چه سریع‌تر شروع می‌کنند.

کد خبر 117511
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز