همشهری آنلاین: سید محمد خاتمی امروز پنج شنبه 8 تیرماه 1385 در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در موزه ملی قرآن به معرفی این چهره تابناک پرداخت.

سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران سخنان خود را در برابر جمع وسیعی از هنرمندان؛ شاعران  و نویسندگان کشور ایراد کرد.

سید محمد خاتمی در این مراسم  که با تلاوت قرآن کریم و مداحی آغاز شد ابتدا به ریشه های تاریخ نگاری های مبتی بر دیدگاههای مرد مدار اشاره کرد و سپس خاطر نشان ساخت حضرت فاطمه (س) الگوی یک انسان تمام عیار است و برخلاف غلبه تاریخ نگاری های مرد محور؛ اسلام چنین الگوئی را در خود ارائه می کند.

خاتمی گفت: حضرت زهرا(س) انسانی کامل است و کمال انسانی با او سنجیده می‌شود براین اساس می‌توان در توصیف شخصیت انسانی کامل او را معیار قرار داد. 

رئیس جمهور سایق کشورمان همچنین گفت سخن گفتن از حضرت زهرا(س)، امام علی(ع)، اسلام و حقیقت در فضائی که به ظاهر پرستی، گزافه گویی و خرافات آلوده شده ؛  کار مشکلی است

سید محمد خاتمی با تاکید بر اینکه  برگزاری چنین مجالسی با حضور اهل فکر غنیمت است و نباید درقبال چنین چهره هائی؛  عوام گرایانه رفتار کرد؛ افزود: احترام پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) از این جهت نبوده که نسل جسمانی پیامبر به واسطه این بانو تداوم پیدا کرد ، بلکه تداوم معرفت و آموزش دین خدا به واسطه حضرت زهرا(س) جاری شد.

در مراسم امروز که سهیل محمودی مجری آن بود. چهره هائی چون استاد محمود فرشچیان، محمد احصایی، امرالله فرهادی، حسین خسروجردی، فرشته طائرپور، عبدالجبارکاکائی؛ سید فرید قاسمی، کامران فانی؛ علی اصغر محمد خانی، چنگیز حبیبیان، حسام الدین سراج، منیژه آرمین، عبدالجبار کاکایی، جمشید بایرامی و جمعی از مدیران دولت سابق از جمله علی خاتمی؛ کمال خرازی، مرتضی حاجی، نصرالله جهانگرد؛ سید محمد بهشتی، سعیدی کیا، مرتضی کاظمی، احمد بورقانی، سید محمود دعایی،محسن مهرعلیزاده، محمد علی ابطحی، هادی خانیکی، مجید شریف خدایی، احمد محیط طباطبایی، علی رضا و محمد رضا تابش و ... حضور داشتند. در پایان مراسم نیز حاضران نماز جماعت خواندند.

گفتنی است ایام  فاطمیه به همت احمد مسجد جامعی  مسئول موزه ملی قران؛ به مدت سه روز از چهارشنبه در موزه قرآن آغاز شده و فردا به پایان می رسد. مراسم فردا نیز از ساعت 9 صبح آغاز می شود

کد خبر 1175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز