همشهری آنلاین: معاون نخست وزیر و وزیر خارجه بلژیک با اشاره جزئیات دیدار اخیرش با وزیرخارجه ایران در بروکسل گفت: امکان رفع تمامی تحریمها علیه تهران از طریق از سرگیری گفتگوها میان اتحادیه اروپا و تهران وجود دارد.

vanaker

به گزارش خبرگزاری مهر، "استیون واناکر" در گفتگو با روزنامه البیان امارات در پاسخ به این سوال که آیا در صورت شکست راه حل دیپلماتیک تمامی گزینه ها در برخورد با ایران را بررسی می کنید، اظهار داشت: می دانید که ما اخیرا در اروپا تحریم هایی را بر اساس قطعنامه سازمان ملل علیه ایران وضع کردیم.

وی در ادامه در سخنانی متناقض افزود: ابهامات درباره طبیعت واقعی برنامه هسته ای ایران و از طرفی عدم احترام این کشور به قطعنامه های شورای امنیت، انتخاب های زیادی برای جامعه بین المللی باقی نگذاشته است. ایران در این مسئله کاملا باید با هدف واضح و روشن آژانس که همکاری مطلق است همراه باشد.

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه بلژیک در ادامه با اشاره به دیدار اخیر خود در بروکسل با "منوچهر متکی" وزیرخارجه ایران افزود: در این دیدار که ماه ژوئن گذشته داشتیم این مسئله را یادآور شدم که هر کشوری که می خواهد از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کند باید به مقررات آژانس و پیمان ان پی تی متعهد باشد.

استیون واناکر تاکید کرد: ما همچنان در اتحادیه اروپا آمادگی از سرگیری گفتگوها باایران را داریم، گفتگوهایی که در آن امکان رفع تمامی تحریم ها نیز وجود دارد. اما این مسئله به همکاری مستمر و کامل تهران با آژانس و عمل به تعهدات بین المللی بستگی دارد.

وزیر خارجه بلژیک در ادامه از اینکه "کاترین اشتون" همچنان پاسخ و پیشنهادی ملموس و واقعی از مذاکره کننده ارشد ایران برای از سرگیری مذاکرات دریافت نکرده، ابراز تاسف کرد.

 

کد خبر 117495
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز