همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم آغاز رسمی غربالگری شنوایی نوزادان در سراسر کشور که در نهاد ریاست جمهوری با حضور مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت و تعدادی دیگر از مقامات مربوطه برگزار شده بود، اظهار داشت:

president

 این باور در بین مردم ایجاد شده که ما می‌توانیم و هیچ قله‌ای دور از دسترس ما نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رئیس‌جمهور با تبریک روز جهانی ناشنوایان، گفت: امیدوارم که خداوند متعال تمامی استعدادهای این عزیزان را شکوفا کند تا هر کدام بتوانند در جایگاه و طراز شایسته‌ی خود قرار بگیرند.

وی با اشاره به دستگاه شنوایی‌سنجی (اتو اکوستیک امیشن) که در سالن قرار داشت، گفت: شما این دستگاه را می‌شناسید و برای ملت ایران و مردم نیز توضیح دهید که کارکرد این دستگاه چیست تا مردم نیز با این دستگاه آشنا شوند و بدانند که اثرات این دستگاه چگونه است.

احمدی‌نژاد با اشاره به کارکرد این دستگاه و کمکی که به نوازادان و خانواده‌ها می‌کند، گفت: در واقع کاری که شما با کمک این دستگاه انجام می‌دهید احیای انسان‌ها و توانمندی انسان‌هاست. چراکه امر شنوایی در زندگی انسان‌ها بسیار مهم است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه 42 عدد از این دستگاه‌ها در مراکز درمانی مستقر شده است و از امروز کارشان را شروع می‌کنند، گفت: باید تعداد این دستگاه را به سرعت گسترش دهیم تا این دستگاه در تمامی مراکز درمانی که در طرح غربالگری مشارکت دارند و احتیاج به آن است، وجود داشته باشد و هیچکس نباید در این طرح غربالگری شنوایی از قلم بیفتد و ان‌شاءالله آقای مشایی نیز بودجه‌ی لازم را در این ارتباط تامین می‌کنند.

وی در مورد حلزون شنوایی و تاثیر آن در درمان ناشنوایی نیز، گفت: در مورد 1500 نفری که در صف درمان از طریق حلزون شنوایی هستند نیز باید اقدامات لازم را انجام دهیم. آقای مشایی نیز در مورد بودجه‌ی مورد نظر اقدامات لازم را از طریق معاونت برنامه‌ریزی انجام می‌دهند تا این 1500 نفر را از صف خارج کنیم و اقدامات درمانی آنها را انجام دهیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به شما عزیزان سفارشی نیز دارم همانطور که آقای مشایی اشاره کردند این باور در بین مردم ایجاد شده که ما می‌توانیم و هیچ قله‌ای دور از دسترس ما نیست. در اینجا بخشی از علم و فناوری که کشور به آن دسترسی پیدا کرده به نمایش گذاشته شده است و ما باید این را گسترش دهیم. بنابراین از نظر حمایت از جانب دولت نگرانی نداشته باشید. زیرا حمایت‌های لازم انجام می‌شود. شما نیز از تمام توان علمی کشور بهره بگیرید و نیازهای کشور بخصوص نیازهای پایه‌ای کشور را مثل همین مورد رفع کنید و این امر را در دستور کار خود قرار دهید و برنامه‌ی چند ساله‌ای در این ارتباط تدوین کنید که به طراز اول جهان برسید.

وی با بیان اینکه ما در کشورمان از توان خوبی برخوردار هستیم، گفت: باید از این توان‌ها به نحو احسن استفاده کنید و اگر سال بعد زنده بودیم و مراسمی برگزار شد به جای یک فناوری دو، سه فناوری جدید را عرضه کنیم و به ملت ایران و جامعه‌ی بشری تقدیم کنیم.

احمدی‌نژاد درپایان گفت: افتخار می‌کنیم که در ایران زندگی می‌کنیم. سرزمینی که سرشار از انسان‌های شایسته و متعالی است.

گفتنی است؛ پیش از صحبت‌های رئیس‌جمهور، مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت سخنرانی کردند.

کد خبر 117305
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز