یکشنبه ۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری ایران خطاب به دشمنان و صادرکنندگان قطعنامه برضد ایران گفت: شما فرصت دوستی با ملت ایران را از دست دادید .

آقای محمود احمدی نژاد در نخستین جشنواره ملی و دوسالا‌نه کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر سراسر ایران افزود : پیش از این هم نصیحت کرده بودیم , که فرصت دوستی با ملت ایران را از دست ندهید.

وی افزود: خود به خوبی می دانید که نمی توانید کوچک ترین آسیبی به ملت ایران برسانید. با این کار شما نه تنها آسیبی به ملت ایران نخواهد رسید بلکه به زودی از این اقدام ناچیز خود پشیمان خواهید شد .

آقای احمدی نژاد افزود: کاملا روشن شد که نظام سلطه نمی خواهد پیشرفت یک ملت مستقل را ببیند. با بهره برداری کامل از فن آوری هسته ای سرعت توسعه و پیشرفت ما چند برابر می شود و در مدتی کوتاه در کنار قدرت‌ها خواهیم نشست و این همان چیزی است که آنان به شدت از آن می ترسند.

رئیس جمهوری ادامه داد: آنان که خود را پشت نقاب مخالفت با سلا‌ح اتمی و حمایت از آزادی و حقوق بشر مخفی می کنند باید بدانند این نقاب‌ها دریده و چهره کریه آنان‌ برای ملت‌ها آشکار شده و بسیار واضح است که آنان نمی خواهند ملت‌ما پیشرفت کند.

آقای احمدی نژاد خطاب به بدخواهان ملت ایران گفت : باز هم اشتباه کردید و با وجود اینکه نصیحت کردیم از تاریخ اخیر درس نگرفته‌اید ,از برخورد دوگانه با ملت ایران به نتیجه ای نمی رسید , بیدار شوید زیرا دنیا عوض شده است.

وی افزود: همه ناراحتی شما این است که ما خودمان به فناوری هسته‌ای دست یافته ایم.

وی با اشاره به اقدام برخی کشورها در تحریم قطعات تجهیزات هسته ای و موشک‌های دوربرد به ایران گفت: اگر ما این تجهیزات و فناوری‌ها را از شما گرفته بودیم که دیگر نیازی به‌هیاهو نداشت و به‌خوبی می‌توانستید جلو ورود آن را به کشور ما بگیرید، اما اکنون به خوبی می دانید که نمی توانید این دانش را از ما بگیرید.

وی اضافه کرد: شما چیزی به ما نداده‌اید و در 27 سال گذشته همواره مقابل ملت ما بوده اید و ما اصلا چیزهایی را که به قول خودتان تحریم کرده اید از شما نخواسته ایم .

رئیس جمهوری با تاکید براینکه امروز روزی است که باید با وجود شیطنت دشمنان ,ایران عزیز خود را بسازیم , افزود: سلطه جویان دنیا پیشرفت ما را تحمل نمی کنند و می گویند کسی حق ندارد بدون اجازه ما پیشرفت کند.

وی گفت: ما در عرصه هسته‌ای به همت دانشمندان و جوانان خودمان پیشرفت ‌کرده‌ایم و در این عرصه چیزی به ما نداده اند که بخواهند بگیرند و از ابتدا نیز ما را تحریم کرده بودند.

رئیس جمهوری افزود: آنان می خواهند چیزی را که خود به دست آورده ایم از ما بگیرند.

وی باردیگر خطاب به سردمداران نظام سلطه دنیا گفت: ما می دانیم مشکل شما از کدام ناحیه ناشی می شود . شما برای اینکه فن آوری هسته ای را از دست ملت ایران بگیرید با خشم و قلدری هجوم آورده اید اما به کوه استوار ملت ایران برخورد کرده اید و هم اکنون در گیجی بسر می برید و نمی دانید چه کنید.

وی افزود: زورگویان دنیا ابتدا تعلیق کامل فعالیت های هسته ای را مطرح کردند اما با مشاهده استواری ملت ایران به تدریج عقب رفتند و توقف کوتاه مدت و با بهانه مشکل فنی فعالیت‌های هسته ای را مطرح کردند و حتی در اواخر نیز گفتند که لا‌اقل به توقف فعالیت های هسته ای تظاهر کنید تا ما بگوییم حرف ابر قدرت به جایی رسید.

وی گفت : چنانچه ایران تظاهر به توقف را می پذیرفت در دنیا بر دستاورد خود در عقب نشاندن ایران تبلیغ می کردند و چنانچه ایران می گفت فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود را متوقف نکرده ام اعلا‌م می کردند که ایران مخفی کاری دارد و شیطنتی بود که خدا برای ما آشکار کرد.

وی ادامه داد : سلطه جویان پس از آنکه دیدند راهی برای نفوذ در صفوف به هم فشرده ملت ایران ندارند تحریم را مطرح کردند و فکر می کنند ملت ایران از این قطعنامه ناراحت می شود اما باید بدانند که ملت ایران نه تنها ناراحت نمی شود بلکه خوشحال نیز می شود .

رئیس جمهوری باردیگر خطاب به قدرت‌های سلطه جوی دنیا درباره مسئله هسته ای ایران گفت: این خیمه شب بازی‌ها را کنار بگذارید و گمان نکنید که ملت‌ها باید از شما بترسند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه حتی ملت خود این دولت‌ها نیز از دست آنان عصبانی هستند , افزود : نمی شود مخفیانه پیغام دوستی داد که بیایید دوست باشیم و در ظاهر چنگ و دندان نشان دهید.

وی گفت: شما برای سازمان ملل متحد و شورای امنیت هیچ حیثیتی باقی نگذشته اید. این چه شورای امنیتی است که دربست نوکر آمریکا , انگلیس و اسرائیل است و اصلا این شورا مشروعیتی ندارد.

وی ادامه داد: باز هم اشتباه می کنید.باید بپذیرید که ایران فن آوری تولید سوخت هسته ای را دارد و پای آن خواهد ایستاد.

وی تصریح کرد: دهه فجر امسال دهه جشن هسته ای ملت ایران است و زورگویان دنیا با این اقدامات جز ریختن آبروی خود حاصلی نخواهند داشت.

رئیس جمهوری افزود : آنان که مدعی هستند با تحریم ایران , ایران را منزوی می کنند باید بدانند که در دنیا اعتباری ندارند و اگر به میان ملت‌های سراسر دنیا بروند خواهند دید که حتی درمیان ملت خود نیز جایگاهی ندارند.

آقای احمدی نژاد گفت : خدا را سپاس می گوییم که جنایتکاران دنیا با ما خوب نیستند و اگر روزی به ما لبخند رضایت آمیز بزنند باید در درستی مسیر خود تردید کنیم.

وی افزود : نخواهد آمد آن روزی که ملت ایران بر جنایت جنایتکاران و سلطه طلبان دنیا صحه بگذارد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: باید هوشیار باشیم زیرا دشمنان می خواهند به‌بهانه همین کاغذ پاره که قطعنامه می نامند در صفوف منسجم ملت ایران رخنه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه کار شیطان ایجاد ترس است , گفت : آنان می خواهند با استفاده ‌از عده ای در کشور که از جنس خودشان هستند به اتحاد ملت ایران ضربه بزنند.

رئیس جمهور افزود : باز هم می گویم که اینجا هم اشتباه کردید و امروز ملت ایران منسجم تر و متحدتر از همیشه تاریخ است و به لطف خدا پای مسئله هسته ای خود ایستاده است .

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه امروز روز وحدت هوشمندی و ایستادگی است , گفت: دشمنان و بدخواهان چه بخواهند و چه نخواهند ایران کشوری هسته ای است و به نفعشان است که با ایران هسته ای زندگی کنند در غیر این صورت خودشان ضرر می کنند.

وی افزود : مطمئن هستیم به لطف خدا صحنه سازی سیاسی که نظام سلطه دنیا امروز به راه انداخته است به نفع ملت ایران پایان خواهد یافت.

آقای احمدی نژاد گفت : اگر بخواهیم مستقل سربلند زندگی کنیم , باید روی پای خود بایستیم و با همت و توانایی خود ایران را بسازیم.

رئیس جمهوری افزود : حوادث اخیر سندی محکم مبنی بر این است که کسی به ما  کمک نخواهد کرد و ما باید خودمان، ایران را بسازیم .

آقای احمدی نژاد گفت : در دنیای امروز مناسبات دنیای سلطه مانع حرکت ملتها به سمت آرمان های خود , سرافرازی و پیشرفت و اقتدار است و مناسبات سودجویانه‌,  یکطرفه و فرصت طلبانه در همه عرصه ها حاکم است.

وی افزود : امروز در عرصه سیاسی مناسبات بر دروغ , فریب‌, تجاوز و یافتن فرصت برای ضربه زدن استوار است و در عرصه اقتصادی برای ساقط کردن ملت‌ها از تولید و سازندگی تلاش می شود.

رئیس جمهوری گفت : در عرصه فرهنگی نیز در حالی که شعار احترام به ملت‌ها را سر می‌دهند برای نابود کردن مبانی فرهنگی ملت ها, تحقیر و گرفتن خودباوری آنان هزینه های گزافی می پردازند.

وی تصریح کرد : برای ساختن کشورمان باید باور کنیم که می توانیم و به همت خود اتکا کنیم.

آقای احمدی نژاد گفت : ملتی که می تواند به پیچیده ترین فن آوری‌ها ازجمله هسته ای و هوا فضا دست یابد به راحتی می تواند کشور خود را بسازد , البته بدون تردید دشمنان در این مسیر مانع تراشی می کنند.

رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود با ابراز خرسندی از مشارکت  و فعالیت ایثارگران و فرزندان شاهد در عرصه سازندگی گفت : دولت و ملت باید دست به دست هم کشور را بسازند.

وی کارآفرینی را بسیار مهم دانست و افزود : ابتکار, خلاقیت و نوآوری در عرصه ساختن نیز کارآفرینی است.

آقای احمدی نژاد گفت : در آغاز دوره دولت نهم بیش از 3 و نیم میلیون بیکار در کشور وجود داشت و سالی یک میلیون نفر نیز به این تعداد اضافه می شود و باید برای مهار کردن این موج سالی 700 هزار تا یک میلیون شغل ایجاد کنیم , که در این صورت پس از 5 سال مشکل بیکاری برطرف خواهدشد و این مسئله نیازمند عزم ملی است.

کد خبر 11714

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز