همشهری آنلاین: برنامه جنجالی تمدید طول عمر نیروگاه‌های برق هسته‌ای آلمان همان‌طور که انتظار می‌رفت از کابینه فدرال این کشور رای مثبت گرفت

Leuchtender Protest der Umweltaktivisten auf dem Kühlturm des Kernkraftwerkes

شبکه خبری n-tv.de گزارش داد، مطابق نظر دو حزب دولتی، قرار است 17 نیروگاه هسته‌ای آلمان بین هشت تا 14 سال بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند.

به این ترتیب تا سال 2036 نیروگاه‌های هسته‌ای از ترکیب تامین انرژی برای آلمان خارج نخواهند شد. هشت سال پیش دو حزبی که اکنون خارج از دولت هستند، یعنی سوسیال دموکرات و سبزها توافق کرده بودند تا سال 2022 به فعالیت هسته‌ای در آلمان خاتمه دهند.

در مقابل، دولت آلمان قصد دارد از محل سود حاصل از فعالیت این نیروگاه‌ها حدود 30 میلیارد یورو صرف هزینه‌های عمرانی کند که نیمی از این رقم در بودجه و روزآمدسازی تاسیسات اتمی در آسه لحاظ می‌شود و باقی آن برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صرف خواهد شد.

ائتلاف اتحاد مسیحی و لیبرال دموکرات‌ها در آلمان تمدید طول عمر نیروگاه‌های هسته‌ای را یک ضرورت برای تثبیت قیمت برق و محقق ساختن استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌داند. آنچه جنجالی است این است که آیا مجلس فدرال (بوندسرات) هم به این تصمیم دولت رای مثبت خواهد داد یا خیر. ائتلاف مشکی - زردها دیگر در این مجلس اکثریت را در دست ندارد و به نظر نمی‌رسد بوندسرات خود را متعهد به موافقت با این برنامه بداند.

کد خبر 117136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز