تیم ملی فوتبال ایران در حالی امروز در تورنمنت غرب آسیا مقابل عمان قرار می‌گیرد که تمامی اخبار تیم ملی، تحت‌تأثیر بازی دوستانه ایران مقابل برزیل قرار گرفته است.

فوتبال تمرین

اخبار ضد‌و نقیضی در مورد بازی احتمالی مردان افشین قطبی و مانو منزس در رسانه‌ها انتشار یافته ‌ و فدراسیون فوتبال برزیل هم بدون ذکر نامی از حریفان تدارکاتی، در سایت خود تنها به اعلام اسامی 23 بازیکن دعوت شده برای 2 تاریخ 6 و 13 اکتبر (14 و 21 مهرماه ) بسنده کرده بود. سرانجام عصر دیروز مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال برزیل برگزاری این بازی در تاریخ 7 اکتبر (15 مهر) در ابوظبی را تایید کرد.

رودریگو پایوا، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال برزیل، ضمن تایید خبر دیدار دوستانه 2 تیم برزیل و ایران، گفته است که این بازی دوستانه در راستای یک برنامه صلح‌جویانه برگزار خواهد شد. سایت برزیلی زیرو هورا در ادامه گزارش خود در این مورد آورده است: این بازی در روزی که تیم‌های اروپایی قرار است در مرحله مقدماتی یورو 2012 مسابقه دهند انجام می‌شود و تیم تحت هدایت مانو منزس تاکنون گزینه دیگری را برای دیدار دوستانه در این روزها که به‌عنوان فیفا دی محسوب می‌شود، پیدا نکرده است.

رودریگو پایوا در همین رابطه افزوده است: «اوکراین یکی از گزینه‌های مد نظر فدراسیون فوتبال برزیل است که به احتمال زیاد حریف سلسائو در دیدار دوستانه بعدی تیم ملی برزیل خواهد بود. هرچند که ما هنوز به‌دنبال 2 گزینه دیگر برای برگزاری دیدارهای دوستانه برزیل هستیم.»

در رده‌بندی فیفا برزیل در رتبه چهارم و ایران با 53 رده اختلاف در مکان 57 جهان ایستاده است. از زمانی که مانو منزس به‌عنوان سرمربی تیم ملی برزیل انتخاب شده است، این تیم فقط یک دیدار دوستانه در مقابل آمریکا برگزار کرده که با برتری 2 بر صفر برزیلی‌ها همراه بوده است. بدین‌ترتیب دیدار ایران و برزیل دومین دیدار دوستانه سلسائو با رهبری مانو منزس خواهد بود.

علی کفاشیان هم با تایید اینکه دیدار دوستانه ایران و برزیل قرار است 15 مهر در ابوظبی برگزار شود، گفت: «مدت‌هاست به‌دنبال این هستیم که تیم ملی دیدارهای بزرگی را برگزار کند. یکشنبه شب و پس از آنکه توافق نهایی حاصل شد تصمیم گرفتیم این دیدار در کشور ثالثی برگزار شود. با این حال 2ماهی بود که به‌دنبال برگزاری چنین بازی‌ای بودیم. ابتدا قرار بود این بازی در کشوری اروپایی برگزار شود اما روز یکشنبه نهایی شد که این بازی در ابوظبی انجام شود.»

وی با بیان اینکه برزیل با تمامی ستارگانش به مصاف ایران خواهد آمد، گفت: «برزیل با تیم اصلی‌اش رودرروی ما قرار می‌گیرد و تیم ما هم پس از بازگشت از مسابقات غرب آسیا تکمیل می‌شود تا آماده دیدار با برزیل شود.»

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که پیش از این شایعه شده بود تیم‌های بزرگ حاضر به بازی با ایران نیستند، گفت: «اینطور نیست، آنها شرایط مالی خاصی دارند. ما هم در این چند وقت سفت و سخت دنبال این بودیم که دیدار بزرگی‌‌ برگزار کنیم. هم‌اکنون هم با چند کشور بزرگ در حال مذاکره هستیم تا با تیم ملی آن کشورها در ایران بازی کنیم. چیزی که اهمیت دارد این است که باید این تیم‌های بزرگ را به ایران بیاوریم.»

وی از اعلام مبلغ توافق شده با فدراسیون فوتبال برزیل خودداری کرد اما در عین حال گفت: «به‌دنبال این هستیم که در ابوظبی مسائل مالی این بازی را حل کنیم.»کفاشیان با اشاره به ارتباط خوب ایران و برزیل در زمینه‌‌های ورزشی گفت: «این ارتباط نقش بسیار مهمی در برگزاری این بازی داشته است.»

وی درباره نظر قطبی درمورد این دیدار هم گفت: «قبلا با قطبی درباره این بازی صحبت کرده بودیم. او هم علاقه بسیاری دارد که بازی‌های اینچنینی برگزار شود.» گفتنی است که ایران در شرایطی امروز مقابل عمان قرار می‌گیرد که حریف تیم ملی کشورمان یکشنبه شب در مقابل بحرین با 2 گل بازنده شد. با این نتیجه اگر ایران در بازی با عمان به نتیجه تساوی هم برسد می‌تواند به‌عنوان تیم اول صعود کند‌ و راهی مرحله نیمه نهایی شود. تیم ملی ایران در سال 2010، هفت پیروزی پیاپی را کسب کرده و امروز در اندیشه هشتمین پیروزی متوالی است.

منصوریان: برزیل، ترس بازیکنان را می‌ریزد

علیرضا منصوریان مربی تیم ملی در مورد بازی دوستانه ایران و برزیل گفت: دیدار مقابل برزیل ترسی را که از شکست در ما وجود دارد قبل از جام ملت‌های آسیا از بین می‌برد. او با بیان این مطلب ادامه داد: بازی با برزیل برای فوتبال ما خیلی خوب است؛ موضوعی که برای نخستین بار ‌ اتفاق می‌افتد. هر نتیجه‌ای که ما مقابل برزیل کسب کنیم قطع به یقین به نفع ما خواهد بود و دستاورد این دیدار به فوتبال ملی ما کمک خواهد کرد و باعث می‌شود بازیکنان ما به‌خودباوری برسند و در سطح بالایی قرار بگیرند.

وقتی با بزرگ‌ترین تیم فوتبال دنیا بازی‌‌کنیم، آن ترسی که ممکن است از شکست در وجود ما باشد قبل از جام‌ ملت‌های آسیا ریخته می‌شود. او ادامه داد: وقتی بازیکنان فهمیدند قرار است به‌زودی با برزیل دیدار کنیم، شور و حال خاصی در اردو به‌وجود آمد و با لذت از این بازی صحبت می‌کردند. شاید خیلی از بازیکنان وقتی صحبت می‌کردند، مترصد این بودند که توانایی‌های خود را در دیدار مقابل برزیل به نمایش بگذارند.‌‌

کد خبر 117086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز