تیم امید ایران در شرایطی در تورنمنت ویتنام شرکت کرده است که غلامحسین پیروانی حریفان تیمش را قدرتمند نمی‌داند.

فوتبال

سرمربی تیم امید معتقد است که بازی با حریفانی در سطح تیم‌های حاضر در تورنمنت ویتنام خواسته او نبوده است. پیروانی می‌گوید: «رویارویی با حریفانی مثل سنگاپور، مالزی و ویتنام خواسته ما نبود.»تیم امید در ماه‌های گذشته بعد از حضور در تورنمنت جام ولایت، یک مسابقه دوستانه هم با تیم امید لهستان برگزار کرد.

بعد از آن پیروانی گفت که تیم امید از بازی با تیم‌های قدرتمند تهرانی و همینطور از مسابقه با امیدهای لهستان رضایت دارد. او بر این باور بود که بازیکنان تیم امید در این مسابقه‌ها فشار زیادی را تحمل کرده‌اند و همین مسئله می‌تواند بازیکنان این تیم را در مسابقه‌های سخت و سنگین آماده کند.

بنابراین، بی‌دلیل نیست که سرمربی تیم امید در روزهای حضور در ویتنام از فدراسیون چنین درخواستی می‌کند: «ما همواره از فدراسیون فوتبال خواسته‌ایم تا حریفان و تورنمنت‌های قوی و معتبری را برای تیم امید انتخاب کند.» اما تیم امید در تورنمنت ویتنام شرکت کرده است و در روزهای 6، 8 و 10 مهر به‌ترتیب با سنگاپور، مالزی و ویتنام مسابقه می‌دهد؛ 3 تیمی که هیچگاه حریفانی جدی برای فوتبال ایران نبوده‌اند.

این تیم‌ها معمولا در بهترین شرایط نیز برای تیم‌های ملی ایران حریفان قدرتمندی به حساب نیامده‌اند و در چنین شرایطی تیم ملی بزرگسالان با اکثر بازیکنان اصلی خود در مسابقات غرب آسیا شرکت کرده است.

در واقع با اصرار فدراسیون فوتبال، تیم ملی بزرگسالان برای حضور در مسابقات غرب آسیا به اردن سفر کرده است. حالا به‌نظر می‌رسد به غیراز تیم ملی بحرین، تیم‌های دیگری نیز هستند که با تمام توان خود در مسابقات غرب آسیا شرکت نکرده‌اند؛ موضوعی که می‌توانست تیم امید را به جای تیم ملی بزرگسالان راهی اردن کند.

غلامحسین پیروانی البته بدون اشاره به این موضوع می‌گوید: «تصور می‌کنم توان فدراسیون بیش از این نبود.» و بعد به اختلاف گذشته‌‌اش با فدراسیون فوتبال اشاره می‌کند: «هرچند ابتدای سال اختلافاتی بین کادر فنی و فدراسیون فوتبال ایجاد شد ولی پس از آن فدراسیون از تیم امید حمایت کرد.»

اختلاف علی کفاشیان با سرمربی تیم امید بر سر موفقیت این تیم در بازی‌های آسیایی گوانجو بود؛ به این ترتیب که رئیس فدراسیون از پیروانی خواسته بود که با تمام توان در این مسابقه‌ها شرکت کند و این مربی پاسخ داده بود: «هدف تیم امید صعود به المپیک است.»

حالا سرمربی تیم امید بار دیگر قهرمانی در گوانجو را هدف دوم تیم امید عنوان می‌کند. هدف برای غلامحسین پیروانی رسیدن به مرحله نهایی المپیک لندن است. او ادامه می‌دهد: «من همواره گفته‌ام تیم امید توان و پتانسیل لازم برای صعود به المپیک را دارد و تنها باید به‌درستی در این مسیر هدایت شود.»

از نظر این مربی با حضور تیم امید در تورنمنت ویتنام، این تیم از مسیر «درست» خارج شده است. در عین حال، هرگز نمی‌خواهد با فدراسیون دوباره اختلاف پیدا کند و چنین توضیح می‌دهد: «با اینکه به‌نظر می‌رسد در این تورنمنت با حریفان درجه سوم آسیایی روبه‌رو هستیم ولی از همین فرصت برای رسیدن به هماهنگی تیمی و رفع نقاط ضعف تاکتیکی تیم استفاده خواهیم کرد و اعتقاد دارم این تورنمنت می‌تواند به شناختن ترکیب اصلی تیم و انسجام تیمی بازیکنان کمک کند.»

دیروز رضا طلبه یکی دیگر از بازیکنان تیم امید به اردوی این تیم در ویتنام پیوست تا جمع بازیکنان تیم امید به 22نفر برسد، در حالی که سرمربی تیم امید همچنان از وضعیت مشکل خروج این بازیکنان نگران است.

غذای ایرانی برای امیدها

تیم امید دیروز نخستین تمرین خود را در شهر هوشی‌مینه برگزار کرد. هوای هوشی‌مینه به دلیل رطوبت بسیار، کادر فنی و بازیکنان را دچار دردسر کرده بود. تیم امید در هتل اسکارسایگون مستقر شده و با هماهنگی‌های لازم، بخشی از آشپزخانه این هتل در اختیار گروه تغذیه تیم امید قرارگرفته تا آشپز همراه تیم ملی، غذاهای ایرانی را برای بازیکنان و کادرفنی و سرپرستی تیم امید تهیه کند.

کد خبر 116975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز