همشهری آنلاین: یک قاضی فدرال آمریکایی راه را برای ایالت کالیفرنیا به منظور اعدام یک قاتل باز کرد تا به این ترتیب تعلیق بیش از چهار ساله مجازات مرگ در این کشور شکسته شود.

execution

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، تعلیق اعدام در این ایالت به آن خاطر اتفاق افتاد که سوالاتی درباره وجود نقص در روند اجرای حکم اعدام در این ایالت مطرح شد.

قاضی جرمی فوگل (Jeremy Fogel)، از دادگاه ناحیه‌ای در سان‌خوزه روز جمعه حکم داد که آلبرت گرینوود براون جونیور (Albert Greenwood Brown Jr) با تزریق سم اعدام شود و این حق را دارد که مرگ با تزریق فقط یک ماده مرگبار را برگزیند.

مرد دیگری که در صف اعدام قرار دارد، استفاده از روش تزریق سه ماده سمی در اعدام را در سال 2006 به چالش کشیده و استدلال کرده بود این روش وحشیانه و مجازاتی نامعمول است، زیرا محکومان درد شدیدی را تجربه می‌کنند.

موضوع این قضیه سوالاتی کلی در این باره بود که تزریق سه ماده مرگبار تا چه اندازه موثر است و آیا شخص محکوم هنگام مرگ زجر می‌کشد یا خیر.

دادگاه فوگل پس از انجام تحقیقات دریافت که ماموران اعدام در کالیفرنیا آموزش کافی ندیده‌اند، این مواد به صورت نامناسب ترکیب می‌شده‌اند و تجهیزات هم به شکل ضعیفی طراحی شده بودند.

براون قرار است صبح چهارشنبه اعدام شود. او به خاطر تجاوز به عنف و خفه کردن یک دختر 15 ساله در سال 1982 مجرم شناخته شده است.

بنا به حکم قاضی فوگل، در صورتی که براون تصمیم بگیرد با تزریق فقط یک ماده مرگبار که اسید باربیتوریک است، اعدام شود و ایالت کالیفرنیا این خواسته او را رد کند، اعدام وی به تعویق می‌افتد.

آخرین اعدامی که در کالیفرنیا اجرا شد، در ژانویه 2006 بود.

کد خبر 116854
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز