همشهری آنلاین: کودکانی که صبحانه نمی‌خورند به دلیل کاهش دریافت مواد غذایی و کاهش انرژی بدن، زودتر خسته می‌شوند و یادگیری و قوه خلاقیت آنها در کلاس درس، کاهش می‌یابد.

دانش‌آموز

 دکتر منصور شهرکی، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب، افزود: بیشتر دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان صبح‌ها دیرتر از خواب بیدار می‌شوند و عادت به خوردن صبحانه ندارند بنابراین نیاز است دانش‌آموز، شب زودتر به رختخواب برود تا صبح، سرحال‌تر بیدار شده و میل به صرف صبحانه داشته باشد.

وی افزود: استفاده از شام سبک، نرمش صبحگاهی و صرف وعده صبحانه با حضور تمامی اعضای خانواده از جمله دیگر مواردی است که دانش‌آموز را به استفاده از وعده صبحانه تشویق می‌کند.

به گزارش ایسنا، این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین به والدین توصیه کرد: در وعده صبحانه از غذاهای مقوی مانند، تخم‌مرغ، شیر و عسل، خامه و مایعات مانند چای استفاده کنند.

دکتر شهرکی درباره میان وعده مورد نیاز دانش‌آموزان در مدرسه گفت: میوه یا شیر و کیک و یا غذاهایی که در منزل طبخ شده مانند کتلت بهترین گزینه برای استفاده دانش‌آموزان در دومین زنگ تفریح است.[صبحانه‌خورها بهتر یاد می‌گیرند]

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان از خوراکی‌های فاقد ارزش غذایی مانند چیپس، پفک، لواشک و تمبرهندی استفاده نکنند، افزود: این خوراکی‌ها علاوه بر ایجاد سیری کاذب، در درازمدت موجب ابتلاء دانش‌آموز به سوء تغذیه می‌شود.

وی همچنین در پایان به دانش‌آموزانی که شیفت عصر در کلاس درس حاضر می‌شوند، توصیه کرد: در وعده ناهار از غذاهای پرچرب و سنگین استفاده نکنند به دلیل این که موجب خواب‌آلودگی دانش‌آموز و کاهش تمرکز و یادگیری وی می‌شود.

کد خبر 116800
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز