شنبه ۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بیمارستانی در انگلیس اعلام کردند در زایمانی که تصور می‌رود اولین در نوع خود باشد، زنی با دو رحم سه نوزاد به دنیا آورده است.

به گزارش آسوشیتدپرس سخنگوی بیمارستان ساوث‌مید در شهر بریستول انگلیس اعلام کرد که هانا کرسی 23 ساله در ماه سپتامبر (شهریور) امسال در این بیمارستان سه دختر زائیده است.

این دخترها- یک جفت دوقلوی همسان از یک رحم و یک دختر ناهمسان از رحم دیگر-  هفت هفته زودتر از پایان دوره کامل بارداری با عمل سزارین به دنیا آمدند.


خانم کرسی و همسرش مایک فالکنر گفتند با دیدن این دخترهای سالم و خوشحال "در عرش سیر می‌کنند."

هخانا کرسی با سه دخترش

دکتر یعقوب خلف متخصص زنان و زایمان از بیمارستان گایز و سنت توماس در این مورد گفت: "تا به حال مورد مشابهی از تولد سه نوزاد سالم از دو رحم  یک زن ثبت نشده است."

به گفته دکتر خلف رحم‌های دوگانه جدا ازهم یا تاحدی به هم پیوسته ناشایعند ولی نادر نیستند و  از هزار زن در یک زن مشاهده می‌شوند.در این زنان در دوران جنینی در دو پهلوی رحم به طور کامل تلفیق نشده‌اند.

مایکل هیرد متخصص زنان در بیمارستان سلطنتی همپشایر گفت در این حالت رحم‌های جداگانه دارای حجم بسیار کوچکتری  هستند و انقباضاتشان هم ضعیف‌تر است.

بارداری در زنانی که دارای دو رحم هستند امکانپذیر است، گرچه در بیش از نیمی از موارد این بارداری‌ها به زایمان زودرس می‌انجامد.

دکتر خلف گفت که بارداری همزمان در دو رحم جداگانه بسیار کم گزارش شده است - او در 50 سال گذشته در سراسر جهان تنها توانست 70 مورد از آنها را بیاید- و زایمان سه‌قلو از دو رحم پیش از این هرگز گزارش نشده است.

کد خبر 11676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز