همشهری آنلاین: واحد دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سیستم خورشیدی ساختمانی را تولید کرد که با تولید برق 220 ولت، قادر به تامین روشنایی داخلی و خارجی ساختمان‌ها است

تولید برق

حمیدرضا عزیزیان، مجری طرح در این باره گفت: از این سیستم‌های خورشیدی می‌توان به راحتی برای ساختمان‌های مسکونی، اداری و صنعتی استفاده کرد به گونه‌ای که پنل‌های خورشیدی این سیستم بر روی پشت بام نصب می‌شود و پس از تولید انرژی به کمک یک شارژ کنترلر و اینورتر، برق 220 ولت تهیه می‌شود.

وی اظهار داشت: این سیستم با تولید و ذخیره سازی انرژی از نور خورشید، قابلیت پشتیبانی چند روز هوای ابری را دارد و می‌توان برای تامین روشنایی داخلی و خارجی ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها و مکان‌های عمومی از انرژی خورشیدی استفاده کرد.
عزیزیان عمر مفید این سیستم خورشیدی را 25 سال ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به طول عمر بالای سیستم و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری، استفاده از این سیستم بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجری طرح نیاز نداشتن به سوخت و شبکه سراسری و استفاده صحیح و بهینه از انرژی موجود، سازگاری با محیط زیست، سهولت در جا به جایی و عمر مفید بسیار بالا را از مزیت‌های سیستم خورشیدی خانگی دانست.

 

کد خبر 116673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز