چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه تولید کننده انیمیشن "والاس و گرومیت" با استفاده از یک دستگاه تلفن هوشمند نوکیا N8 و یک لنز- میکروسکوپ توانستند کوچک‌ترین فیلم انیمیشن جهان را با نام "ماجراهای دات" با تکنیک استاپ-موشن بسازند

بازیگر کوچکترین انیمیشن جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، در این فیلم، "دات" شخصیت 8.8 میلیمتری داستان از میان سطحی ناهموار که در واقع یک سکه انگلیسی است عبور کرده و بر پشت یک زنبور عسل سوار شده و از مهلکه جان سالم به در می‌برد.

انیماتورهای استودیوی "آردمن" در انگلستان با استفاده از یک چاپگر سه بعدی در حدود 50 شکل مختلف از دات را به وجود آورده‌اند زیرا این شخصیت به اندازه‌ای کوچک است که امکان تغییر دادن حالت نمونه یا عروسک اصلی به صورت دستی وجود ندارد.

به دلیل کوچک بودن بیش از اندازه امکان تشخیص بخش‌های مختلف بدن "دات" از یکدیگر نیز وجود نداشت و از این رو هر یک از این 50 حالت در زیر میکروسکوپ توسط هنرمندان رنگ پرداز، رنگ آمیزی شده‌اند.

کارگردانان این فیلم متحرک با استفاده از یک "سل اسکوپ" و دوربین 12 مگاپیکسلی گوشی هوشمند N8 نوکیا توانستند از "دات" و داستان تلاش‌هایش در جهانی میکروسکوپی تصویربرداری کنند.

به گفته "اد پترسون" و "ویل استد" دو کارگردان این فیلم انیمیشن، شرکت نوکیا به منظور نمایش دادن توانایی‌های سل اسکوپ در بهبود دادن پزشکی و درمان در کشورهای در حال توسعه از آنها درخواست ساختن این فیلم انیمیشن را کرده است.

سل اسکوپ ابداع "دانیل فلچر" دانشمند دانشگاه برکلی است و از ترکیب میکروسکوپی با بزرگ‌نمایی 50 برابر و دوربین تلفن همراه به وجود آمده است.

کد خبر 116632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز