همشهری آنلاین: مدیرکل امور بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت گفت: آنچه به عنوان سقف اعزام هوایی زائران عتبات عالیات در نظر گرفته شده این است که بتوانیم دو سوم مجموع اعزام زائران خود را به‌صورت هوایی انجام دهیم.

زائران

به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مهدی شهسواری گفت: انتقال زائران به‌صورت هوایی به عتبات عالیات از پنجم شهریور ماه آغاز شده است و این پرواز‌ها به‌صورت هفتگی در روزهای جمعه از تهران به بغداد منتقل می‌شوند که این پرواز‌ها هم‌اکنون به‌صورت رفت‌و‌برگشت صورت می‌گیرد؛ در این دور فقط از هتل‌های درجه 2 الف با قیمت 669 هزار و 900 تومان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تلاش سازمان حج و زیارت برای افزایش ظرفیت اعزام هوایی زائران عتبات عالیات گفت: سازمان حج و زیارت به شدت به دنبال افزایش ظرفیت اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات است و قصد داریم ظرفیت پروازی خود را افزایش دهیم.

مدیرکل امور بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت افزود: آنچه به عنوان سقف اعزام هوایی زائران عتبات عالیات در نظر گرفته‌ایم این است که بتوانیم دو سوم مجموع اعزام زائران خود را به‌صورت هوایی انجام دهیم یعنی از مجموع 4 هزار نفر زائری که از طریق سازمان حج و زیارت به‌صورت روزانه به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، حدود 3 هزار نفر به‌صورت هوایی به عراق اعزام شوند.

وی متذکر شد: اما شرایط عراق و زیر‌ساخت‌های هوایی این کشور دارای محدودیت‌هایی بسیاری است و در حال حاضر امکان و توان چنین امری را ندارد، تلاش سازمان حج و زیارت در راستای افزایش هرچه بیشتر ظرفیت اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات است و این به عنوان نگاه راهبردی و درازمدت برای حج و زیارت تعریف شده است.

کد خبر 116621
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز