گروه حوادث: مردان آدم‌ربا بعد از اخاذی 300 هزار یورویی از خانواده مرد ثروتمند، او را آزاد کردند اما این پایان ماجرا نبود؛ چراکه تحقیقات پلیس برای دستگیری متهمان ادامه یافت و خیلی زود نقشه بی‌نقص آنها، نقش بر آب شد

سرهنگ حسینی

صبح 24 مرداد امسال، جوان 24ساله‌ای به‌نام ناصر مثل هر روز سوار خودروی زانتیایش شد تا راهی محل کارش شود اما او هنوز مسافت زیادی طی نکرده بود که سرنشینان یک خودروی سمند به وی دستور ایست دادند. مردان ناشناس که لباس نظامی به تن داشتند با نشان دادن تابلوی ایست، خودروی مرد جوان را متوقف کردند و درحالی‌که مدعی بودند مامور مبارزه با مواد‌مخدر هستند، جوان 24 ساله را دستبند زدند و او را سوار خودروی خود کردند.

گروگانگیری میلیونی

طولی نکشید که ناصر فهمید مردان ناشناس نه تنها مامور پلیس نیستند بلکه 4 گروگانگیر هستند که نقشه شومی در سر دارند. متهمان مرد جوان را به خانه‌ای در حاشیه شهر بردند و بعد از بستن دست و پایش، او را در یکی از اتاق‌ها زندانی کردند. آنها سپس با خانواده جوان ربوده شده تماس گرفتند و آنها را تهدید کردند که اگر می‌خواهند ناصر را زنده ببینند، باید 300 هزار یورو برای آزادی او پرداخت کنند.

پلیس وارد می‌شود

با گزارش ماجرا به پلیس، تیمی از کارآگاهان به دستور سرهنگ حسینی، رئیس پلیس آگاهی استان قم، وارد عمل شدند و تحقیقات برای دستگیری آد‌م‌ربایان و رهایی گروگان جوان شروع شد. درحالی‌که تماس‌های تهدیدآمیز آدم‌ربایان ادامه داشت، پلیس با دادن آموزش‌های لازم به خانواده جوان ربوده شده از آنها خواست با تبهکاران وارد معامله شوند تا مأموران فرصت مناسبی برای دستگیری متهمان پیدا کنند. خانواده ناصر که تهدیدهای آدم‌‌ربایان را جدی می‌پنداشتند، تصمیم گرفتند به دور از چشم پلیس با آنها وارد معامله شوند.

در این بین آدم‌ربایان نیز با استفاده از ترفندهایی مانند ارسال یک دست عروسکی خون آلود به خانه ناصر وانمود کرده بودند که دست گروگان خود را قطع کرده‌اند و درصورت نپرداختن پول، او را خواهند کشت.

یک اشتباه

خانواده ناصر سرانجام تسلیم گروگانگیران شدند و دور از چشم پلیس، مبلغ درخواستی آنها را پرداخت کردند. آدم‌ربایان نیز بعد از گذشت 21 روز از ماجرای گروگانگیری، جوان ربوده شده را آزاد کردند و پا به فرار گذاشتند. وقتی تیم تحقیق در جریان این معامله قرار گرفت، جست‌وجو برای دستگیری گروگانگیران را ادامه داد و در پرس و جو از ناصر و بررسی‌های تخصصی، سردسته باند را شناسایی کرد.

این مرد که تصور می‌کرد نقشه‌اش با موفقیت عملی شده و پلیس دست از تعقیب او و همدستانش برداشته است، 18 شهریور امسال در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و با اطلاعات به دست آمده از او، 3 همدست دیگر وی نیز به دام ماموران افتادند.

متهمان در بازجویی‌ها گفتند که از 4 ماه قبل نقشه ربودن مرد ثروتمند را طراحی کرده و با زیرنظر گرفتن تمامی رفت‌وآمدهای او توانسته بودند نقشه خود را عملی کنند. سرهنگ حسینی، با تایید این خبر گفت: متأسفانه در این پرونده خانواده گروگان کار خطرناکی را انجام دادند که ممکن بود عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در بسیاری از پرونده‌های گروگانگیری، وقتی آدم‌ربایان به دور از چشم پلیس به خواسته خود می‌رسند، ممکن است برای از بین بردن همه ردپاها، گروگان خود را به قتل برسانند به همین دلیل بهترین کار در اینگونه مواقع کمک گرفتن از پلیس است. رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: گرچه آدم‌ربایان با آزاد کردن گروگان خود تصور می‌کردند همه چیز تمام شده و پلیس دست از تعقیب آنها برداشته است اما در اینگونه پرونده‌ها، پلیس دست از ادامه تحقیقات برنمی‌دارد و با جدیت مجرمان و تبهکاران را تعقیب می‌کند.

کد خبر 116605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز