دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیون فرهنگی هیئت دولت تصویب کرد تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به جایگزینی ظرف یکبار مصرف بر پایه گیاهی به جای ظروف یکبار مصرف پلیمری شوند.

biodegradable

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس این مصوبه معاونت برنامه ‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است اعتبارات لازم برای اجرای این تصمیم نامه را در ردیف بودجه دستگاه‌ها پیش‌بینی کند.

این مصوبه تمامی دستگاههای اجرایی را موظف کرده است ظرف 6 ماه بعد از ابلاغ مصوبه ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی (زیست تجزیه‌پذیر) را جایگزین ظروف یکبار مصرف پلیمری در تمامی واحدهای تهیه، طبخ و عرضه مواد غذایی نمایند.


طبق مصوبه کمیسیون فرهنگی هیئت دولت، وزارت صنایع و معادن موظف شده است که با همکاری بانکها به منظور توسعه تولید بیوپلیمر، نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به متقاضیان اقدام کنند و سازمان صدا و سیما نیز موظف است همکاری لازم را با وزارت بهداشت در راستای اطلاع رسانی به مردم درخصوص مزایای ظروف یک بار مصرف داشته باشد.

وزارت بهداشت نسبت به نظارت بر استفاده از ظروف یک بار مصرف برپایه گیاهی (زیست تجزیه‌پذیر) در تمامی دستگاههای اجرایی و واحدهای صنفی و صنعتی تحت پوشش نظارتی خود اقدام خواهد کرد.

کد خبر 116542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز