گروه اقتصادی: مدیرعامل سازمان هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها پرده دیگری از تصمیم دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی را در راستای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کنار زد

و اعلام کرد: افزایش قیمت‌ها در سال نخست شامل همه حامل‌های انرژی نخواهد شد. به‌گزارش همشهری، این اظهارنظر بهروز مرادی نشان می‌دهد که به احتمال زیاد دولت مصمم است تا در گام نخست افزایش قیمت حامل‌هایی چون بنزین، برق و گاز را در اولویت قرار دهد و آزادسازی قیمت گازوئیل، آرد، نان و آب با تأمل بیشتری صورت می‌گیرد.

افزایش قیمت‌ها تدریجی است

به گزارش ایرنا، مرادی با اشاره به اینکه بحث واقعی کردن قیمت‌ها یک حرکت تدریجی است، گفت: امسال بخشی از یارانه‌ها آزاد می‌شود. وی افزود: در جایی سهمیه بندی است، در بعضی جاها قیمت‌ها تبعیضی است و در بعضی مکان‌ها به‌صورت پلکانی عمل خواهیم کرد.

او تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها تدریجی است و در سال نخست، شامل همه حامل‌های انرژی نمی‌شود. مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها همچنین گفت: حذف یارانه آب، امسال در دستور کار قانون هدفمندکردن یارانه‌ها نیست. به گزارش واحد مرکزی خبر، مرادی گفت: در قیمت‌گذاری برای حامل‌های انرژی، افرادی که کمتر از الگو، ‌مصرف کنند قدرت خرید آنها افزایش می‌یابد.

مرادی افزود: کسانی که بالاتر از الگو ‌مصرف کنند، قیمت حامل‌های انرژی به‌صورت پلکانی برای آنان افزایش می‌یابد. مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، قدرت خرید و توان اقتصادی 6دهک جامعه (دهک یک تا 6) افزایش می‌یابد اما تاثیری برقدرت خرید دهک هفتم ندارد. به گفته این مقام مسئول، سایر دهک‌ها نیز قیمت بالاتری برای حامل‌های انرژی متناسب با میزان مصرف پرداخت خواهند کرد.

به گزارش فارس، این مقام مسئول با عنوان اینکه یارانه نقدی تا چند روز آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود،‌گفت: سیاست رسانه‌ای دولت این است که مبلغ یارانه‌ها اعلام نشود. وی از افزایش یارانه به خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی و برخی از مناطق محروم خبر داد و گفت: یارانه این خانواده‌ها نسبت به بقیه بیشتر خواهد بود و این افراد نگران نباشند. به گفته مرادی سرانه خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و نیز ساکنان برخی مناطق محروم 10درصد بیشتر است.

82 درصد تهرانی‌ها یارانه نقدی می‌خواهند

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران گفت: در آخرین مهلت ارائه شماره حساب‌های بانکی، 82 درصد از خانوارهای تهرانی شماره حساب‌های بانکی خود را برای دریافت یارانه‌ در سایت refahi.ir وارد کرده‌اند. نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با فارس افزود: تاکنون 2 میلیون و 980 هزار سرپرست خانوار، شماره حساب‌های بانکی خود را برای دریافت یارانه نقدی اعلام کرده‌اند.

کد خبر 116438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز