همشهری آنلاین: دیدارهای روز دوم از هفته‌ چهارم لیگ فوتبال باشگاه‌های آلمان در دسته‌ برتر روز شنبه (۱۸ سپتامبر/۲۷ شهریور) پیگیری شد. تساوی صدرنشین و پیروزی ماینتس بر وولفسبورگ در این روز، جای تیم‌های اول و دوم جدول را با هم عوض کرد.

bund

در روز دوم از هفته‌ چهارم بوندس‌لیگا در فصل ۲۰۱۰ - ۲۰۱۱ دیدارهای زیر انجام شدند:

کایزرزلاترن - هوفن‌هایم: تماشایی‌ترین دیدار روز دوم

زیباترین فوتبال هفته‌ چهارم بوندس‌لیگا را تیم‌های کایزرزلاوترن و هوفن‌هایم به نمایش گذاشتند. این دو تیم تا پایان هفته‌ دوم با امتیاز و تفاضل گل برابر در جایگاه نخست بودند تا این‌که باخت کایزرزلاترن از ماینتس در هفته‌ سوم، هوفن‌هایم را تک‌تاز صدر جدول کرد.

"شیاطین سرخ" در خانه‌ خود پا به پای هوفن‌هایم دویدند. شاگردان کورتس در نخستین فصل حضور در بوندس‌لیگا پس از چند سال، در ۴ هفته‌ نخست نشان داده‌اند که نه تنها از نظر تاکتیکی یک‌دست هستند، بلکه از نظر توانایی‌های فردی و تکنیکی هم فوتبال سطح بالایی بازی می‌کنند.

در دیدار یادشده درخشش کایزرزلاترنی‌ها به حدی بود که هوفن‌هایم تا دقیقه‌ ۳۰ موفق شد تنها یک ضربه به سمت دروازه‌ حریف شلیک کند. تماشاگران در اکثر دقایق این دیدار در نیمه‌ نخست، شاهد بازی بسیار فشرده‌ دو تیم در میانه‌ زمین بودند.

هوفن‌هایم اما سرانجام موفق شد در دقیقه‌ ۳۹ توسط هافبک برزیلی خود، لوئیز گوستاوو، نخستین گل را به ثمر برساند. این اولین گل گوستاوو در بوندس‌لیگا بود. البته گل یادشده را می‌توان بیشتر خوش‌اقبالی مهمان دانست، به‌ویژه این‌که کایزرزلاترن فرصت‌های گلزنی بسیاری را یکی پس از دیگری از دست داد. به هر حال نیمه‌ نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

اروین هوفر اتریشی، مهاجم ۱۷۶ سانتی‌متری کایزرزلاترن، بدون شک ستاره‌ این تیم در دیدار با هوفن‌هایم بود. او موفق شد در نخستین دقیقه‌ نیمه‌ دوم سانتر تماشایی کریستیان تیفرت را با وجود قد کوتاه خود، با ضربه‌ سر به ثمر برساند؛ گلی که هم اولین گل او در بوندس‌لیگا است و هم نتیجه را به تساوی کشاند.

هوفن‌هایم اما دست‌بردار نبود. فشار آبی‌پوشان این تیم در دقیقه‌ ۶۸ ضربه‌ ایستگاهی‌ای را پشت محوطه‌ جریمه‌ حریف نصیب آنان کرد. زیپل، دروازه‌بان کایزرزلاترن اما این فرصت را با حرکت تماشایی خود از شاگردان رالف رانگنیک ۵۲ ساله گرفت.

کایزرزلاترن با ارائه‌ یک بازی بسیار دیدنی در دقیقه‌ ۷۵ و باز هم توسط هوفر به گل پیروزی رسید؛ گلی که در پی ضربه‌ کرنر بازیکنان این تیم وارد دروازه‌ حریف شد. این پیروزی اما تنها دو دقیقه دوام داشت و سیگردسون ایسلندی که از تازه‌واردان هوفن‌هایم است، تنها چند ثانیه پس از حضور در زمین، یک ضربه‌ ایستگاهی را با هنرنمایی تمام و از میان دیوار دفاعی پر تعداد کایزرزلاترن به گل تبدیل کرد. دست‌اندرکاران هوفن‌هایم در زمان خرید سیگردسون، شلیک ضربات ایستگاهی دقیق را تخصص او دانستند، هر چند که جاگیری نادرست زیپل، دروازه‌بان لاترنی‌ها هم کار او را در این گل تا حدی آسان‌تر کرد.

اشتوتگارت - مونشن‌گلادباخ: پرگل‌ترین دیدار با سریع‌ترین گل

در پرگل‌ترین دیدار روز دوم از هفته‌ چهارم بوندس‌لیگا، مونشن‌گلادباخ به خانه‌ اشتوتگارت رفت. نخستین گل این دیدار در استادیوم مرسدس‌بنز که سریع‌ترین گل این روز هم بود را پاول پوگِرب‌نیاک به ثمر رساند. مهاجم ۲۹ ساله‌ روسی اشتوتگارت این گل را از روی پاس کاکائوی ملی‌پوش، در ثانیه‌ ۹۶ زد.

مونشن‌گلادباخ در این دیدار هیچ حرفی برای گفتن نداشت. گل دوم اشتوتگارت، کرنر کامورانزی، تازه‌وارد ایتالیایی این تیم بود که توسط نیدرمایر با ضربه‌ سر وارد دروازه شد. توپ گل سوم را نیز کامورانزی از کرنر فرستاد و پوگرب‌نیاک در دقیقه‌ ۵۳ به ثمر رساند.
گل چهارم را هم پورگب‌نیاک روسی در دقیقه‌ ۶۰ زد، پیش از آن‌که جای خود را به سیپریان ماریسای رومانیایی‌تبار بدهد. گل پنجم را کوزمانویچ صرب تنها ۴ دقیقه بعد زد و گل ششم هم توسط ماتیو دل‌پیِر فرانسوی، مدافع پیشتاخته‌ اشتوتگارت در دقیقه‌ ۷۳ وارد دروازه‌ بوروسیا مونشن‌گلادباخ شد.

کار اما به همین‌جا ختم نشد. گلادباخ که در دیدار هفته‌ گذشته‌ خود ۴ بر 0مغلوب آینتراخت فرانکفورت شده بود، هفتمین گل دیدار هفته‌ چهارم در برابر اشتوتگارت را در هم دقیقه‌ ۸۰ از سیپریان ماریسای مهاجم دریافت کرد تا در ادامه‌ سقوط در جدول، به مکان دوازدهم برسد.

وولفسبورگ - هانوفر

یکی دیگر از دیدارهای هفته‌ چهارم را وولفسبورگ و هانوفر برگزار کردند. در تمام دقایق بازی این وولفسبورگ بود که روند بازی را تعیین می‌کرد و هانوفر تنها واکنش نشان می‌داد. با وجود این، نیمه‌ نخست با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید.

نخستین گل این دیدار نیز مانند اکثر بازی‌های انجام‌شده در روز دوم از هفته‌ چهارم، در نیمه‌ دوم به ثمر رسید: دیگو، مهاجم تازه‌وارد وولفسبورگ موفق شد در دقیقه‌ ۵۴ با ضربه‌ برگردان تیمش را از حریف پیش بیاندازد. این هافبک ایتالیایی-برزیلی وولفسبورگ در دقیقه‌ ۶۵ جای خود را به اشکان دژآگه، بازیکن ایرانی‌تبار داد.

وولفسبورگ در ادامه نیز دست از حمله برنداشت و موفق شد در دقیقه‌ ۶۸ و در پی اشتباه دروازه‌بان هانوفر، گل دوم خود را به ثمر برساند: فلوریان فورملویتس، دروازه‌بان هانوفر که برای دفع ضربه‌ای از راه دور از دروازه خارج شده و تا پشت خط محوطه‌ جریمه پیش آمده بود، به زمین خورد و توپ را به ادن جکو، کاپیتان وولفسبورگ تقدیم کرد. جکو نیز با بغل پا گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا نخستین پیروزی استیو مک‌لرن، مربی "گرگ"های بوندس‌لیگا، در لیگ آلمان رقم بخورد.

وردر برمن - ماینتس

تیم وردربرمن که در روزهای اخیر در چمپیونزلیگ خود را از شکست دو بر صفر در برابر تاتنهام نجات داد و بازی را در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان رساند، نتوانست در چهارمین دیدار خود در بوندس‌لیگا خود را در برابر سیل حملات ماینتس حفظ کند.

مدافعان برمن در میانه‌ خط دفاعی بسیار پر اشتباه ظاهر شدند، این تیم هیچ‌گونه برنامه‌ مشخصی در زمین نداشت و بیشتر به کنش‌های حریف واکنش نشان می‌داد. اشتباه‌های شاگردان توماس شاف بارها از جانب مهاجمان ماینتس به موقعیت تبدیل شد. در دقیقه‌ ۲۵ حتی اشتباه کمک‌داور در اعلام یک آفساید، برمنی‌ها را از دریافت گل نخست نجات داد.

4 دقیقه‌ بعد هم هالتبی، هافبک مایتنس در محوطه جریمه برمن متوقف شد، اما این پنالتی نیز از چشمان داور پنهان ماند. بازی تماشایی ماینتس و حضور پر اشتباه وردربرمن سرانجام پس از ۴۵ دقیقه بدون گل به زمان استراحت بین دو نیمه رسید.

مارسل ریسه، هافبک شماره‌ ۲۳ ماینتس، ۸ دقیقه پس از آغاز نیمه‌ دوم موفق شد نتیجه‌ تلاش خود و هم‌تیمی‌هایش را بگیرد: او در دقیقه‌ ۵۳ و در پی پاس میروسلاو کارهان، هافبک اسلواکی‌تبار ماینتس، توپ را به تور دروازه‌ برمن رساند.

مصاف دو تیم بدون تغییر در روند بازی برمن ادامه یافت تا هنرنمایی ماینتسی‌ها گل دوم این تیم را رقم بزند: ریسه، زننده‌ گل نخست، در دقیقه‌ ۶۱ پاس هالتبی، هم‌تیمی خود را به آندره شورله در خط حمله رساند و او هم دروازه‌ تیم ویزه، سنگربان دوم تیم ملی فوتبال آلمان را گشود.

رویارویی دو تیم در نهایت با پیروزی شیرین ماینتس با همین نتیجه به پایان رسید.

بایرن - کلن: بازی یک‌طرفه

طلسم شکست‌ناپذیری تیم کلن در خانه‌ بایرن در هفته‌ چهارم فصل ۲۰۱۰ - ۲۰۱۱ هم شکسته نشد. دیداری که در آن توپ تقریبا در تمام لحظات بازی در یک‌سوم دفاعی کلن در جریان بود، در نهایت بدون گل به پایان رسید تا کلنی‌ها یک امتیاز شیرین را در ورزشگاه آلیانتس مونیخ کسب کنند.

آمار تصاحب توپ در بسیاری از دقایق بازی ۹۰ به ۱۰ به سود بایرن بود؛ آماری که نشان از سیل حملات شاگردان لوئیز فان‌گال بر روی دروازه‌ کلن دارد. ۹ بازیکن کلن، جز دروازه‌بان، در کارهای دفاعی شرکت می‌کردند و این تنها پودولسکی، مهاجم ملی‌پوش این تیم بود که در نوک حمله حضور داشت، هر چند که در بسیاری از دقایق بازی از خط میانی زمین هم پیش‌تر نمی‌رفت.

لوئیز فان‌گال، مربی بایرن، پیش از بازی گفته بود که تیمش حتما باید بازی با کلن را با پیروزی پشت سر بگذارد و کسب حتی یک امتیاز از چهارمین دیدار بوندس‌لیگا بسیار کم است. تلاش توان‌فرسای دو تیم، سرانجام پس از ۹۳ دقیقه با نتیجه‌ بدون گل به پایان رسید.

و اما هفته‌ چهارم بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۲۶ شهریور) با دیدار تیم‌های فرایبورگ و فرانکفورت آغاز شد؛ دیداری که در نهایت با تک‌گل فرایبورگ به سود این تیم به پایان رسید.

به گزارش دویچه‌وله، با احتساب امتیاز دیدارهای انجام شده در هفته‌ چهارم، تیم‌های ماینتس، هوفن‌هایم و فرایبورگ در جدول اول تا سوم هستند. شالکه نیز، البته با یک دیدار کمتر، در جایگاه آخر قرار دارد. دیدارهای این هفته روز یکشنبه (۱۹ سپتامبر/۲۸ شهریور) با مصاف شالکه و بوروسیا دورتموند، شهرآورد سن‌پاولی-هامبورگ، و بازی لورکوزن با نورنبرگ به پایان می‌رسد.

 

کد خبر 116395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز