همشهری آنلاین: آمار تلفات جانی استان زنجان امسال در مقایسه با سال قبل، نزدیک به دو برابر شده است.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان این مطلب افزود: سرد شدن هوای استان موجب افزایش مصرف گاز و استفاده از وسایل گرمازای گازسوز شده است.

مهندس ابوالفضل سرایلو گفت: این مسئله، همچنین کم توجهی یا حتی بی توجهی برخی شهروندان به رعایت موارد ایمنی در به کارگیری وسایل گرمازای گازسوز، بروز تلفات جانی را در این زمینه در پی داشته است.

وی تصریح کرد: در هشت ماه سال گذشته، هفت نفر به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی گاز و وسایل گاز سوز، جان خود را از دست دادند، در حالی که امسال با توجه به زمان باقی مانده تا پایان سال، این تعداد به حدود 15 نفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز و وسایل گاز سوز اظهار داشت: با این که گاز طبیعی یک انرژی پاک محسوب می شود، ولی بی دقتی در شیوه مصرف آن می‌تواند زیان‌های جبران ناپذیری را رقم بزند.

سرایلو با اشاره به برخی عوامل بروز گاز گرفتگی گفت: توسعه غیرمجاز گازکشی منازل بدون اطلاع و هماهنگی با کارشناسان شرکت گاز، وجود نقص فنی و مسدود بودن مسیر آن، استفاده نکردن از کلاهک دودکش، همچنین به کارگیری از یک دودکش برای چند وسیله گازسوز و استفاده از وسایل غیر استاندارد (تبدیلی یا بدون دودکش) از جمله موارد مهم در افزایش آمار تلفات جانی و مالی به شمار می‌آیند که لازم است مشترکان به آنها توجه ویژه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان توضیح داد: بی توجهی به مصرف گاز و بی رویه مصرف کردن آن، قطع احتمالی این سوخت با ارزش را در پی خواهد داشت؛ از این رو لازم است تا مشترکان نیز با رعایت استاندارهای مصرف، شرکت گاز استان زنجان را مساعدت کنند.
 
مهندس سرایلو گفت: در صورتی که مشترکان بخش خانگی برای گرم کردن محیط خانه خود دمای مناسب و استاندارد 18 تا 20 درجه سانتی گراد را رعایت کنند، ضمن این که متحمل هزینه‌های گزاف نخواهند شد، به یقین با قطع جریان گاز نیز رو به رو نخواهند بود.

کد خبر 11627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز