سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رافائل نادال قهرمان مسابقات تنیس آزاد آمریکا شد.

nadal

رافائل نادال، تنیسور 24 ساله اسپانیایی برای اولین بار فاتح مسابقات تنیس آزاد آمریکا شد و کلکسیون قهرمانی خود در گراند اسلم‌ها را تکمیل کرد. وی در دیدار نهایی این رقابت‌ها که در نیویورک برگزار شد، با نواک جوکویچ از صربستان روبرو شد که موفق شد با نتایج 6 بر 4، 5 بر 7، 6 بر 4، 6 بر 2 بر حریف غلبه کند. این دیدار 3 ساعت و 43 دقیقه به طول انجامید.

مرد شماره یک حال حاضر تنیس جهان، هفتمین تنیسور تاریخ است که توانسته حداقل یک‌بار در مسابقات آزاد استرالیا، آزاد فرانسه،‌ ویمبلدون و آزاد آمریکا به قهرمانی دست پیدا کند.

روجر فدرر، رکورددار قهرمانی در گرند اسلم‌ها که در این مسابقات در نیمه نهایی مغلوب جوکویچ شد، کلکسیون قهرمانی خود را در سال 2009 در پاریس تکمیل کرد.

کلیسترز قهرمان بخش زنان شد

کیم کلیسترز برای سومین بار پس از سال‌های 2005 و 2009 به قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا دست یافت. این تنیسور بلژیکی در رویارویی با ورا زوناروا از روسیه، تنها در 60 دقیقه توانست با نتایج 6 بر 2 و 6 بر 1 حریف را مغلوب خود کرده و جایزه 7/1 میلیون دلاری مسابقات را از آن خود کند. از ابتدای راه‌اندازی این رقابت‌ها در سال 1980 تاکنون هیچ تنیسور زنی نتوانسته بود در این زمان کوتاه به پیروزی در فینال برسد.

کیم کلیسترز

 

کد خبر 116066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز