دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

نسیبه رجبی: یک زندگی پایدار یک شبه ساخته نمی‌شود اما فقط در زمان حال می‌توانید این زندگی را بنا کنید.

حلقه ازدواج

ساختن یک زندگی پایدار و موفق به معنای طراحی بنیان و پایه‌های مناسب است؛ درست همانند خانه‌ای که نیازمند پایه‌های محکم برای ایستادگی است. برای برخورداری از یک زندگی پایدار، زوجین باید آمادگی رویارویی با چالش‌های هر روزه زندگی را داشته باشند.

بهترین راه برای پایه‌ریزی چنین زندگی استواری، شناسایی این چالش‌ها و همکاری زوج برای غلبه بر آنهاست.
در اینجا به چالش‌های معمول که زن و شوهر ممکن است به‌منظور ساختن زندگی پایدار با آن مواجه می‌شوند، اشاره می‌کنیم:
غلبه بر مشکلات مالی:پول، اغلب بزرگ‌ترین منشأ کشمکش در زندگی زناشویی است. هر فرد دیدگاه‌های مختلفی نسبت به مسائل مالی دارد؛ چطور خرج کنیم، چگونه پس انداز کنیم و به چه منظوری از آن استفاده کنیم.

این مسئله معمولا تحت‌تأثیر تربیت خانوادگی زن و شوهر و تجربیات شخصی آنها قرار دارد که به‌طور عمده می‌تواند از باورهای فلسفی و ارزش‌های شخصی، همانند زندگی در لحظه یا آینده‌نگری، نشأت گرفته باشد.ابزار مورد نیاز: وجود درک متقابل از ارزش‌های مربوط به مسائل مالی بین زن و شوهر از مهم‌ترین بخش‌های پایه‌ریزی یک زندگی استوار است.

برای صحبت درباره چگونگی احساسات خود در مورد مسائل مالی وقت بگذارید که شامل بحث درباره آینده زندگی مشترک، همانند سرمایه‌گذاری، آینده فرزندان و رفتن به یک سفر است. گفت‌وگو و توافق، ابزارهایی حیاتی هستند که بی‌شک به شما کمک عمده‌ای خواهند کرد.

گفت‌وگو درباره فرزندان:ممکن است مشکل شما در مورد بچه‌دار شدن یا چگونگی پرورش فرزندانی باشد که در حال حاضر دارید. حقیقت این است که فرزندان نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی دارند و گاهی کشمکش‌ها می‌تواند ناشی از تضاد درباره تربیت آنها باشد. مهم‌ترین روش به‌وجود آوردن زندگی و خانواده‌ای با ثبات این است که از مطرح کردن تضادها و درگیری‌ها در برابر فرزندان خود بپرهیزیم.

ابزار مورد نیاز: برای داشتن زندگی پایدار زوجین باید به خاطر داشته باشند که وجود دیدگاه‌های متفاوت در پرورش و تربیت فرزندان امری طبیعی است. هر چه باشد زوجین در دو خانواده مختلف بزرگ شده‌اند و از این‌رو در چگونگی پرورش فرزندان عقاید متفاوتی خواهند داشت.

باز هم‌زمان آن است که با یکدیگر صریح صحبت کنید و توانایی‌های خود را در گفت‌وگو و توافق محک بزنید. تفاوت‌های شما نباید این اجازه را به کودکان بدهد که در برابر یکی از والدین خود مخالفت کند و از این شرایط به نفع خود سوءاستفاده کند. این مسئله باعث بروز درگیری بین والدین و متلاشی شدن زیربنای زندگی می‌شود.

بنا کردن یک زندگی پایدار زمانی موفقیت‌آمیز است که بتوانید در کشمکش‌های خود نقاط مشترکی بیابید. روابط خود را محدود نکنید. چالش‌های تازه‌ای که در زندگی‌تان پدیدار می‌شود را به‌عنوان کسب یک تجربه جدید و شانسی برای همکاری زوجین به‌منظور غلبه بر موانع به حساب آورید. با درک این موضوع که شما می‌توانید به راحتی با ناسازگاری‌ها سازش کنید، بهترین و پایدارترین زندگی را برای خود و فرزندانتان بنیان خواهید گذاشت.

کد خبر 116003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز