همشهری آنلاین: قائم مقاوم وزیر بهداشت در امور بین‌الملل اعلام کرد:امدادرسانی به سیل‌زدگان پاکستانی در زمینه‌‌های دارویی،‌پزشکی و لجستیک ادامه دارد.

PAKISTAN

به گزارش ایسنا، دکتر نیکنام درخصوص آخرین اقدامات انجام شده درخصوص کمک به سیل‌زدگان پاکستان گفت: تاکنون پنج جلسه کاری با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف دولتی در ستاد هماهنگی امدادرسانی به سیل‌زدگان پاکستانی تشکیل شده است.

وی گفت: در نخستین اقدام پس از ارزیابی نیاز دارویی مردم سیل زده، کارگروهی برای تهیه اقلام دارویی تشکیل که متعاقب آن، نخستین محموله دارویی از طریق هلال احمر جمهوری اسلامی به این کشور ارسال شد.

وی افزود: در اقدام بعدی، تیم کارشناسی پزشکی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت ارزیابی وضعیت بهداشتی و شیوع بیماریها به کشور پاکستان اعزام شد که گزارش ارائه شده از سوی این تیم پزشکی مبنای اقدامات و کمک‌های بعدی ستاد هماهنگی امدادرسانی به سیل‌زدگان پاکستانی خواهد بود.

دکتر نیکنام تصریح کرد: براساس گزارش‌های ارسالی از سوی تیم پزشکی، نیازسنجی و امکان سنجی‌های لازم انجام شد و احداث بیمارستان صحرایی در دستور کار قرار گرفت و منطقه لارکانو، با استقرار 9 کمپ اضطراری برای سیل‌زدگان پاکستانی، برای این اقدام در نظر گرفته شده است. همچنین برای هر سه کمپ بیمارستانی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس معمولی پیش‌بینی شده است و مرکزیت خدمت‌رسانی به این 9 کمپ، یک بیمارستان صحرایی است.

قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل درخصوص تأمین نیروی متخصص و پزشک برای بیمارستان‌های صحرایی گفت: برای هر کمپ 105 نیروی پزشک در نظر گرفته شده است و در صورت اعلام مقامات پاکستانی، این آمادگی در ستاد هماهنگی وجود دارد که کمک‌های مورد نیاز این کشور در زمینه‌های مختلف به این کشور ارسال شود.

کد خبر 115686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز