همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌‌شرکت پست به طور قطع پس از فراهم شدن مقدمات به بخش خصوص واگذار خواهد شد.

صندوق پست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، ‌رضا تقی پور افزود: ‌در مراسم هفته پست که مهر ماه برگزار می شود، برای رقابتی شدن پست کشور تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

‌ تقی پور افزود: پست در کشور باید بیش از این بهره وری داشته باشد و در همین جهت ، شاخص های پستی ارتقا خواهد یافت.

وی بر ساماندهی موسسات عرضه کننده خدمات پستی تاکید کرد و گفت: ‌هم اکنون سرانه پست سالانه 19 محموله است که باید افزایش یابد.

تقی پور در عین حال از خدمات صورت گرفته در پست نظیر پست پیشتاز و لجستیک در سال های اخیر قدردانی کرد و گفت‌: یکی از مشکلات ما در برنامه چهارم توسعه، ثابت ماندن تعرفه ها بود که امیدواریم در برنامه پنجم به دولت اجازه داده شود بر اساس قیمت تمام شده از مردم هزینه دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اضافه شدن هزینه پست هیچ هزینه قابل توجهی به سبد خانوار تحمیل نمی کند، اظهار داشت:‌ هم اکنون هزینه پست برای هر خانوار سالانه1500 تومان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش به تعامل خوب این وزارتخانه با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ در نتیجه همین تعاملات، تغییرات زیادی در مواد مربوط به این وزارتخانه در لایحه برنامه پنجم توسعه داده نشد.

وی افزود: نگرانی ما از تکالیفی است که مجلس در بررسی این لایحه بر دوش ما گذاشته و اگر اعتبارات لازم برای این تکالیف در بودجه های سالانه پیش بینی نشود، تحقق آنها ممکن نیست. 

کد خبر 115673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز