دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بعد از طرح هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت بلیت هواپیما افزایش خواهد یافت.

اسدی

معاون وزیر راه و ترابری در گفت‌و گو با ایلنا اظهار داشت: قطعا بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بحث افزایش قیمت بیلت هواپیما در بخش هوایی مطابق با بخش جاده‌ای صورت خواهد گرفت.

مجید اسعدی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و ترابری با بیان این مطلب افزود: البته این که قیمت بلیت هواپیما چند درصد افزایش خواهد یافت تصمیمی است که بر عهده شورای عالی هوایی است نه وزارت راه.

وی ادامه داد: از نظر قاعده قیمت‌گذاری در سوخت مصرفی هواپیماها قیمت سوخت مخصوص هواپیماها 30 درصد از قیمت سوخت اتومبیل(بنزین) بیشتر است. انتظار این است که بعد از افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی همین تناسب هم وجود داشته باشد.

اسعدی تصریح کرد: طبق بررسی‌ها در حال حاضر قیمت هر ساعت صندلی پرواز برای بخش مسافری ما 50 هزار تومان است اما چیزی که دریافت می‌کنیم 40 هزار تومان است. این گپ ایجاد شده باعث می‌شود که خدماتی که باید ارائه شود به شکل مطلوب و مرتب داده نشود و ممکن است ایرلاین‌ها از خدمات کم کنند.

معاون وزیر راه و ترابری افزود: اگر مسافران بدانند افزایش قیمت مستقیما در ارائه خدمات تاثیر مستقیم دارد قاعدتا هیچ مسافری معترض نخواهد بود.

اسعدی این امر را دلیل تفاوت ارائه خدمات از سوی ایرلاین‌های دولتی و خصوصی خواند و خاطر نشان کرد: به همین علت تفاوت در قیمت تمام شده خدمات ایرلاین‌های خصوصی و دولتی متفاوت است و محل اعتراض مسافرین نیز همین نوع خدمات ارائه شده هر ایرلاین است.

وی ادامه داد: برای مثال در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها شرکت هواپیمایی دولتی، قیمت تمام شده به دلیل داشتن هزینه‌های ثابت سربار از جمله حقوق و مزایا بیشتر است ولی یک شرکت هواپیمایی خصوصی که هزینه‌های سربار و ثابت خود را کاهش داده است در واقع قیمت تمام شده مسافر خود را کاهش داده و می‌تواند خدمات بهتری ارائه دهد.

کد خبر 115584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز