مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

تا همین چند روز پیش خیلی‌ها آرزویش را داشتند؛ این که در یکی از آپارتمان‌های این ساختمان بلند زندگی کنند، در برج استراتا، بلندترین ساختمان مسکونی مرکز لندن، پایتخت انگلستان.

دوچرخه 569

ساختمانی 147متری که هرجای شهر که باشی، می‌توانی آن را ببینی و اگر هم توی آن باشی، می‌توانی همه جای شهر را ببینی! آپارتمان‌هایی راحت با ویژگی‌هایی منحصر به‌فرد. همین ویژگی‌ها این برج را بر سر زبان‌ها انداخته بود. البته یک ویژگی مهم دیگر هم این ساختمان را معروف کرده بود: وجود سه توربین بادی به قطر 9متر در بالای آن. این توربین‌ها هشت درصد از انرژی مورد نیاز این ساختمان را تأمین می‌کنند؛ برای همین هم بعضی‌ها به این برج، برج سبز می‌گویند.

اما چند وقت پیش اتفاقی افتاد که این ساختمان را طور دیگری بر سر زبان‌ها انداخت: این برج برنده جام کاربونکل شد؛ جایزه‌ای که هر سال به زشت‌ترین ساختمانی که تازه در انگلستان ساخته شده، داده می‌شود! امسال شش ساختمان در فهرست زشت‌ترین ساختمان‌ها قرار داشتند، یا به عبارتی در فهرست نهایی نامزدهای جایزه کاربونکل با هم رقابت‌کردند که از میان آنها برج استراتا برنده شد. داوران این رقابت گفته‌اند که این برج جایزه کاربونکل را به خاطر ظاهر بی‌تناسبش برده است.

کد خبر 115539
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز