همشهری آنلاین: وزارت رفاه و تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای مهم اعلام کرد: 15 تا 25 شهریور آخرین مهلت برای سرپرستان خانواری است که نتوانسته‌اند در مهلت مقرر شماره حساب بانکی خود را در سامانه refahi.ir ثبت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت رفاه و تامین اجتماعی ، بر این اساس آن دسته از سرپرستان خانوار که تا کنون به هر دلیل شماره کارت یا حساب بانکی خود را در سامانه refahi.ir ثبت نکرده‌اند تنها در این فرصت11 روزه می‌توانند به ثبت شماره حساب بانکی خود در این سامانه اقدام کنند و در غیر این صورت یارانه نقدی به آنها پرداخت نخواهد شد.

در این اطلاعیه تاکید شده است همه هموطنانی که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را در سال 87 و یا 89 پر کرده و تا کنون شماره حساب خود را اعلام نکرده و متقاضی دریافت یارانه نقدی اند باید از این فرصت 11 روزه که از فردا دوشنبه آغاز می شود استفاده کنند.

همچنین در این اطلاعیه با اشاره به ثبت موقت برخی شماره حسابها در سامانه refahi.ir آمده است: سرپرستان خانواری که شماره حساب انها به صورت موقت در این سامانه درج شده است نیز حداکثر تا 25 شهریور فرصت دارند تا به اصلاح شماره حساب خود در سامانه refahi.ir اقدام کنند.

وزارت رفاه و تامین اجتماعی با در نظر گرفتن سه راهکار برای اصلاح شماره حساب این افراد تصریح کرده است: سرپرستان خانواری که شماره حساب آنها به صورت موقت ثبت شده است نخستین راهکارشان آن است که شماره حساب بانکی دیگری از خود را که در سامانه refahi.ir به صورت مشخص نمایش داده می شود انتخاب و ثبت کنند.

بر اساس این اطلاعیه مراجعه حضوری افراد به بانکها برای قطعی کردن حساب خود دومین راه حل سرپرستان خانواری است که شماره حساب آنها به صورت موقت ثبت شده است.

وزارت رفاه و تامین اجتماعی در این اطلاعیه افزوده است: سرپرستان خانواری که شماره حساب آنها به صورت موقت ثبت شده است همچنین می توانند به بانک مورد نظر خود که قبلا در سامانه اعلام کرده اند مراجعه و پس از اطمینان از قطعیت حساب خویش دوباره آن را در سامانه refahi.ir ثبت کنند.

این اطلاعیه افتتاح حساب جدید در یکی از بانکهای کشور را آخرین راه حل حساب موقتی ها برشمرده و تصریح کرده است : این افراد می توانند به افتتاح حساب جدید در یکی از بانکهای کشور اقدام و شماره آن را در سامانه refahi.ir .. ثبت کنند و سپس با مراجعه دوباره به سامانه مطمئن شوند که ثبت حساب آنها به صورت قطعی صورت گرفته است.

وزارت رفاه و تامین اجتماعی با تشکر از همکاری چهار ماهه مردم در ثبت شماره حساب های بانکی در پایان این اطلاعیه تاکید کرده است مهلت تعیین شده یعنی 25 شهریور دیگر تمدید نخواهد شد.

کد خبر 115466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز