همشهری آنلاین: معاون امور بانک ، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد : همه بانکهای دولتی و خصوصی موظفند تا پایان امسال 95 درصد سپرده های قرض الحسنه را صرف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کنند.

وزارت اقتصاد

اصغر ابوالحسنی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر هفته بانکداری اسلامی را فرصتی مناسب برای توجه بیشتر به ضرورت های توسعه این شیوه بانکداری در کشور دانست و گفت: متاسفانه به ویژه در سال‌های گذشته بخش عمده منابع و سپرده های قرض الحسنه بانک‌ها در امور غیر قرض الحسنه صرف شده است.

وی افزود : اگرچه این نسبت از حدود 34 درصد در سال 86 به 49 درصد در پایان سال 88 و به 70 درصد در تیر امسال رسیده است اما با وضع مطلوب همچنان فاصله دارد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: به همین علت در بسته سیاستی و نظارتی امسال بانک مرکزی که به همه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ابلاغ شده بر این موضوع تاکید شده است که تخصیص منابع قرض الحسنه به تسهیلات قرض الحسنه را تا پایان امسال به 95 درصد برسانند.

وی افزود: همچنین همه بانک‌ها موظف شدند بخش ویژه ای برای قرض الحسنه ایجاد کنند.

ابوالحسنی با قدردانی ازبرخی بانک‌ها از جمله بانک ملی درتوجه ویژه به این موضوع اظهار داشت: برخی بانک‌ها سازکار ویژه ای برای تخصیص همه سپرده های قرض الحسنه تدارک دیده‌اند.

معاون وزیر اقتصاد بانک تخصصی قرض الحسنه مهر ایران را نماد بانکداری اسلامی توصیف کرد که نسبت پرداخت تسهیلات به سپرده ها در ان در سال 88 حدود 93 درصد بود و امسال بیشتر خواهد شد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران آذر 1386 با افتتاح حسابی به نام محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور به عنوان نخستین بانک تخصصی قرض الحسنه کشور رسما آغاز به کار کرد.

این بانک یکی از نهادهای پولی و مالی کشور است که در چارچوب حرکت به سوی عملیات بانکی اسلامی تشکیل شده است.

تخصصی کردن عملیات اجرایی قرض‌الحسنه، کنترل و نظارت بر اجرای صحیح اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان واقعی، ایجاد اعتماد بیشتر سپرده‌گذاران از نظر مصرف صحیح قرض‌الحسنه، بالا بردن کیفیت و کمیت خدمات بانک قرض‌الحسنه، تمرکز و ساماندهی صندوق‌های قرض‌الحسنه و کاهش قابل توجه هزینه‌های تبلیغاتی بانکها در خصوص قرض‌الحسنه از اهداف تشکیل بانک قرض‌الحسنه «مهر ایران» است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران با قصد خیر و با نیت تأمین نقدینگی و رفع نیازهای ضروری اشخاص حقیقی و حمایت از نیازمندان و پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی که در امور خیریه فعالیت دارند ایجاد شده است.

این بانک هم اکنون 270 شعبه مستقل در کشور دارد.

مصطفی پور مدیرعامل این بانک به تازگی از آمادگی برای پرداخت تسهیلات تا دو برابر میزان سپرده دستگاه‌ها، شرکت‌ها،‌ کارخانه‌ها و نهادها به کارکنان معرفی شده از طرف انها خبر داده است.

کد خبر 115042
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز