همشهری آنلاین: معاون برنامه ریزی ، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن گفت : نسخه به روز شده و جدید استراتژی توسعه صنعتی شامل موضوعات اصل 44 و بحث هدفمندی یارانه ها آماده شده و در مراحل رایزنی با تشکل‌های صنعتی ومعدنی و شورای راهبردی وزارتخانه قرار می‌گیرد

محسن حاتم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن ، محسن حاتم  در نشست خبری روز یکشنبه خود با اعلام این خبر افزود : بنابر قانون تمرکز امور صنعت و معدن،وزارت صنایع و معادن موظف به تهیه سند استراتژی توسعه صنعتی شد واین سند در اواخر دولت هشتم تهیه گردید.

حاتم افزود : طبق قانون برنامه چهارم مجددا این وزارتخانه مکلف شد که با بازبینی و اعلام سند راهبرد توسعه صنعتی با استفاده از سند استراتژی توسعه صنعتی  آن رابراساس سند چشم اندازاعلام نماید.

وی وزارت صنایع و معادن را از معدود دستگاههای دارای سند استراتژی دانست و تاکید کرد : بدیهی است تنها اسناد بالادستی که حاوی سیاستهای کلان هستند تغییر نمی کنند اما با ورود بحثهایی مانند اجرای اصل 44 قانون اساسی و قانون هدفمندی یارانه ها باید ویرایشی جدید از این سند صورت می گرفت.

حاتم ادامه داد : بنابرلایحه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، 6 ماه پس از تصویب قانون برنامه پنجم باید سند استراتژی توسعه صنعتی تدوین شود و وزارت صنایع و معادن نیز آماده است تا نسخه به روز شده این سند را طی این مدت ارائه نماید.

حاتم درادامه سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی را رضایت بخش ندانست و افزود : این سهم هنوز محقق نشده است و این به دلیل پایین آمدن حجم تسهیلات و به دنبال آن پایین آمدن سهم بخش صنعت و معدن بوده است .

وی با اشاره به تشکیل ستاد تامین نقدینگی در وزارت صنایع و معادن افزود : ما علاوه بر رایزنی ها و تشکیل جلسات با  کمیسیون صنایع و معادن و بانک مرکزی ، با تشکیل ستاد تامین نقدینگی به دنبال تنوع بخشی به منابع مالی و راههای تامین نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت و معدن علاوه بر منابع مالی و پولی هستیم .

معاون برنامه ریزی ، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن خاطر نشان کرد: در حال بررسی راهکارهای مختلف با حضور کارشناسان بخش هستیم تا از بازارهای سرمایه و بازارهای مختلفی که از طریق فروش اوراق مشارکت ، مسکوک و ایجاد فانتهایی که به صورت مشترک تامین مالی پروژه را بر عهده می گیرند، در تامین نقدینگی واحدهای تولیدی  استفاده کنیم.

کد خبر 115006
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز